Hypokonder?

Hau, dette ser ikke bra ut, folkens. Jeg ser på egent liste over diagnoser og det går opp for meg at det ikke akkurat ser så himla friskt ut. Det slår meg at den lista må tilhøre en skikkelig hypokonder. Eventuelt en fryktelig syk og redusert person.

Jeg skjønner det jo innimellom. For eksempel når jeg står opp om morran og det kjennes ut som jeg er overkjørt av en fullastet tømmerbil. Eller hver gang jeg er i kontakt med noen i helsevesenet som plutselig oppdager journalen min og får et helt spesielt ansiktsuttrykk og tonefall… Det er egentlig like greit at dere sier «Åj!» alle sammen, det syns uansett utapå 😊.

Ellers så tenker jeg ofte at dette ikke kan være tilfelle:

  1. Malignt melanom, føflekkreft med lymfespredning
  2. Multippel sklerose
  3. Bilyd på hjertet
  4. Irritabel tarm syndrom
  5. Migrene

Dette må være tull. Det er ikke mulig. Hu der må være skikkelig hypokonder….

Men det er mulig. Sier de. Og hvilken undersøkelse eller helseutfordring har jeg grudd meg mest til i det siste? Å ta stingene etter føflekkoperasjonen… Ikke bare hypokonder med andre ord. Pingle også! Gratulerer!

Pingle og hypokonder.

 

12 kommentarer
      1. Må være litt puslete pingle innimellom for å klare å samle mot til å være superwoman en gang i blant 😉 God helg!

    1. Det er noen som får alt og noen som ikke får noen ting. Noen sklir gjennom livet som alt skulle være silke eller sateng, mens vi andre møter på både høye gjerder med piggtråd og dype daler med frådene elver. Livet er ikke rettferdig, men av likevel så er alle mennesker opptatt av at ting skal være rettferdig…

      1. Og noe valg har vi jo ikke. Livet må møtes uansett hvordan det oppfører seg 🙂 Lag deg en god dag!

    2. Ja livet er urettferdig til tider noen får alt andre ikke noe ta vare på deg selv fine du😊 du er god nok som du er 🥰klem

      1. Nei, det er en del diagnoser som muligens ville være å foretrekke….Men det må være slitsomt å være hypokonder og tro at alt er gæernt med seg hele tida…

      1. Det gjelder å finne en balanse, tenker jeg. Skal prøve å komme til et sted der jeg kan forholde meg til sykdommen i litt mindre bolker om gangen. Godt å føle seg som “menneske” innimellom. Lag deg en god dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg