Hvordan står det til?

Det er jo egentlig et betimelig spørsmål. Selv om jeg ofte tenker både som spørsmålsstiller og -mottaker om det egentlig er det ærlige svaret vi er ute etter. Eller om vi i de aller fleste tilfeller egentlig forventer “jotakk, bare bra!» som svar.

Uansett. «Hvordan står det til om dagen?» fikk jeg som spørsmål for ca nøyaktig to dager siden:

Svaret mitt på lørdag var som følger: «Jo takk, nå er det faktisk ganske bra! Jeg er da her», sa jeg. Så sa jeg noe om medisinfri og midlertidig medisinpause og så gjentok jeg at det i grunn sto relativt bra til med skrotten for tida. I alle fall i den grad at det går an å få til et par tre ting i løpet av noen dager om pausene innimellom er gode og lange nok. Ganske bra, med andre ord! Og jeg mistenker faktisk spørsmålsstilleren til å forvente seg et reellt svar, denne gangen her.

Svaret mitt søndag, ville antakelig sett omtrent sånn ut: «Jotakk, det meste gjør noe lengst inni…. vondt, jeg er fullstendig utmattet og psyken er kaputt.» På gråten mye av dagen, faktisk. Sånn gikk den søndagen.

Svaret mitt i går, mandag, ble vel noe i likhet med dette:

Bilde: pngitem.com

Jeg er som ei nettside som hele tiden må refresh’es, men som liksom aldri laster helt inn! Det går rundt og rundt og jeg er like langt. Eller kort. Videoen på nettsida hakker og lyd og bilde holder ikke helt samme tempo. Både internettilgangen og batterikapasiteten er mildt sagt ustabil. Uansett hvor mye jeg refresher, sjekker at alle kontakter er i og lader batterier, så phuuuu. Pila fortsetter å gå i ring.

I dag er det tirsdag og jeg laster inn på ny. Refreshed og fin.

4 kommentarer
    1. DU beskriver det som det er og på en så god måte 🙂 Det er nok mange som kjenner seg igjen i det. Dagene er så forskjellige, og noen går på repeet og refresh og pilen går rundt og rundt 🙂
      GOd klem til deg og håper på en god ny dag med mindre vondter <3 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg