Hvilke muligheter!!!

Det har komet snø. Mye snø. I alle fall alt for mye for media, busser og andre godt vante østlendinger. Det har vært kaos. Til og med jeg har kjent at bilkjøring på dette føret ikke er det morsomste jeg driver med. Det er pes å måke bilen ut og inn og vintersko type vadere hadde vært mest formålstjenlig. Men det er nå engang vinter. Og fortsatt byr den på snø. Også her i innlandet. Og gjerne alt på en gang.

Og hvilke muligheter den snøen byr på!?! I Hamar sentrum har det vært skirenn og hopprenn for unger og ungdommer i dag. Masse natursnø og glitrende forhold for gutter og jenter. Ikke hverdagskost i lavlandet de siste åra egentlig.

Og jeg? Snøen har gitt meg muligheter til å bruke kroppen. Puste og pese og ta i til jeg måtte ha ei pause. Eller sju. Snømåking. Nødvendig og nyttig. Og alternativ til styrketrening. Et godt og foretrukket alternativ for meg i alle fall. Snøen har gitt meg mulighet til å være til nytte i samme slengen. Hvilke muligheter!

Og gjett om jeg gleder meg til trugeturer i masse snø. Ingenting er som stemningen og lyden i snøtung skog der jeg stabber avgårde på trugene med snøen fra tunge grener dryssende ned over lua. Masse snø gjør turer utenfor allfarvei og sti enda mer tilgjengelig. Herlig. Nå gjelder det bare at mildværet ikke har meg seg for mye regn og hålke og ødelegger idyllen. Men kommer det så står jeg klar med gulrot og passende hodeplagg. For da blir det snømann!

Vi får se. Hvilke muligheter sier jeg bare. Akkurat nå ser det ut som om jeg må ut med snøskuffa i morgen også! Mulighetene skal utnyttes!

Utnytter mulighetene til en pause eller sju… 😉
6 kommentarer
    1. Å se på all denne snøen som en gyllen mulighet for trim ….. vel, jeg er ikke helt der.
      Nå kommer regnet her. Og med den is og holke. Er det noe jeg misliker mer enn snø så er det is og holke. Jeg er livredd for å falle. Det gjør faktisk noe med meg. Man kan ikke bruke piggstøvlene over alt.
      Men kos deg med snøen. Det var et herlig bilde.

      1. Jeg får ikke gjort noe med at det snør. Snøen kommer uansett. Jeg får bare brukt den til min fordel. Og ellers holde meg innendørs og fyre i ovnen. God lørdagskveld!

      1. Det skal være mitt “mantra” for 2023 😉 Og bare det å “ha lyst” til å gå ut og bruke snøen kjennes godt 🙂 Lag deg en fin søndag!

      1. For meg er det et stort framskritt bare å klare å gå ut, så målet for 2023 er å se muligheter og bruke minst mulig tid og energi på ting jeg ikke får gjort noe med. Været for eksempel. Lag deg en fin søndag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg