Hver dag teller!

Nyttårsforsetter sluttet jeg i grunn mer eller mindre med for mange år siden. Og jeg har vært fornøyd med akkurat det. Spise sunt, trene mer, bli snillere eller andre gode forsetter er erfaringsmessig noe som ikke nødvendigvis bør komme opp i samme setning som ordet «nyttårsforsett» spør du meg. Så nei, det driver jeg ikke med.

Men i år har jeg faktisk nyttårsforsetter. Andre nyttårsforsetter.  Jeg skal gjøre mitt for å få masse ut av 2023. Det viktigste jeg lærte i 2022 tror jeg var følgende: «Hver dag teller!» Så enkelt, men så fryktelig vanskelig noen ganger. 2023 er året jeg skal jobbe med å få til det. Jeg skal bli flinkere til å la hverdagen bli god. Jeg skal lage hverdagen min god. Og jeg skal la hver dag telle. Får jeg til det – ja da skal jeg ikke kreve noe mer av deg 2023. Og ender det med at jeg fortsatt spiser det jeg har lyst på, trener når jeg orker og går tur når jeg har lyst, så er det helt greit. For hver dag teller. Livet er nå og det skal leves etter beste evne. Så uansett hva du kaster på meg, 2023; jeg er motivert for en rimelig kvass opptur!

Og neida, jeg tror ikke på noen måte at jeg klarer det hver dag. Sååå naiv har jeg slutta å være. Eller aldri vært. Men det er lov å ha litt hårete mål, ikke sant? Og det er lov å prøve så godt en kan. Godt nok.

Så kjære 2023: Vær grei mot oss alle og behandle hver enkelt av oss pent. Og la hver og en lage seg gode dager med opplevelser som betyr noe for akkurat ham eller henne. Jeg skal gjøre mitt og jeg håper at du, 2023, bidrar med ditt!

Sammen kan vi lage magi! Jeg er klar.

Der! Med gode ønsker for det nye året.
Mens verden lyser opp natta med stjernesmell…

…nyter vi bålet.
Bål, måne, snølykt og lysende juletre skinner på overgangen til det nye året. Godt nytt år!

 

 

8 kommentarer
    1. Ja, vi skal virkelig ta vare på hver eneste dag. Og de viktige tingene <3 Hver dag teller virkelig. Viktig å se det, før man blir gammel og grå og alle dagene var forsvunnet. Og også: ingen vet hvor mange dager vi har. SÅ å bruke hver dag, og tenke at de teller er virkelig viktig <3 🙂

    2. Du gjør det så inderlig lett å heie på deg, Heidi! Jeg håper du får gode dager – og alt i alt et strålende år.

      1. Takk for det, Wenche! Nå har vi fått et helt nytt år “i fanget”! Håper 2023 behandler deg og dine pent 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg