Har du en “bucketlist”?

Kjære du!

Ja du ja! Har du en bucketlist? Bøtteliste. En liste over ting du har lyst til å gjøre i livet? Alt fra å hoppe i fallskjerm til å bade i elva, nå en fjelltopp eller se pyramidene i Egypt annet enn på tv. Hvis du har det så gjør det nå! NÅ! Du vet aldri når det er for sent. Når kroppen sier stopp, kreftene tar slutt eller de fysiske evnene hindrer deg. Så gjør det nå! Om det så bare er å gi en du er glad i en klem!

Akkurat nå griner jeg litt. Jeg leser debattinnlegg og blir satt ut, rett og slett. Jeg griner for litt forskjellige ting egentlig. Men det var dette som satte det i gang:

http://www.dagsavisen.no/debatt/2023/03/20/livet-som-ms-parorende-takk-for-at-du-aldri-legger-deg-ned-mamma/

Jeg griner litt for meg sjøl. Veien til å få de samme utfordringen som denne mammaen kan bli lang eller kort. Ingen kan svare meg på det. Og aller minst kan jeg forutsi det selv. Skremmende er det uansett. Men jeg griner litt for andre ting også. Er litt frynsete rett og slett. Jeg griner for venner som er syke og kjente som har overveldende utfordringer ellers. Jeg griner for «savner deg allerede» til avleggeren som blir borte noen måneder. Jeg griner ikke for smertene. De er jeg vant til. Og er mest forbanna på. Men jeg griner litt, ja. Og jeg er litt redd og litt forventningsfull. Frynsete altså.

Så om det er noe du har veldig lyst til å gjøre men som du utsetter av alle mulige og umulige årsaker – GJØR DET! Legg det inn i planene dine. De konkrete planene. Bruk gjennomføringsevnen din mens du har den. Du vet ikke hva som skjer og hva som treffer deg i morgen, om 5 år, 10 år eller om et kvarter.

Jeg har noen planer sjøl! I april går jeg for MS.

Her: http://www.facebook.com/donate/1171433513573237/

For blant annet Guro og for mammaen hennes. Og for meg sjøl. For jeg kan fortsatt henge opp klær nesten uten å holde meg fast for ikke å bikke overende!

Skogen feller også tårer. 
4 kommentarer
      1. Jeg er heldig: Mye av det jeg vil gjøre er heldigvis fortsatt mulig – kanskje – i alle fall med tilrettelegging 🙂 Men jeg kjenner på at jeg nok har det litt travelt med enkelte ting…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg