I ettermiddag ler jeg litt oppgitt over meg selv. Rett og slett fordi jeg sitter her og reflekterer. Om hva da?
Jo, jeg reflekterer over konseptet tur. I dag rett og slett om såkalt søndagstur. Akkurat i dag «palmesøndagstur».
For i dag har jeg vært på tur. Søndagstur. UTEN bål!!! Og det er ikke april enda en gang. Så det generelle bålforbudet ligger over 15 dager frem i tid. Og kjenner jeg meg selv rett så pleier bålsesongen å bli utnyttet til siste time, så dette er nesten sånn «mot normalt».
Men, når snøen har vært borte ei god stund og det fortsatt ikke finnes grønt i skogen, så føles det ikke riktig å tenne på noe som helst i grunn. Så i dag valgte vi kokeapparat til skogsturkaffen. Det ble tur uten bål. Men med kaffe og kanelsnurrer på kokeapparat plassert på en ørliten rest av snø vi fant i et skyggeparti.
En søndagstur etter min smak på alle måter. Men har den turen egentlig skjedd? Når ingen tok bilde og det ikke finnes dokumentasjon å legge ut på sosiale medier med hæsjtægg #liveterbestute eller #utpåturaldrisur eller noe i den duren. Gjelds det da? Har det skjedd? På orntli’?
Vel, dokumentert med bilde eller ei: nå står det i alle fall på blogg…så da så 😉
Det er jo ikke akkurat mangel på bålbilder hos denne bloggeren. Så om ikke dagens er dokumentert, så finnes det jo diverse i bildearkivet…



Ha-ha 😂Nei, da har det nesten ikke skjedd 🤪Rart med det ..🙄
Nei, jeg ble litt usikker på om det virkelig hadde skjedd 😉