Halvannen time med en engel.

I dag har jeg snakket med en engel. I alle fall en som klarte å rydde litt i helsekaoset som har eksistert i tenkeboksen min de siste månedene. I den grad det er mulig å rydde der da. Ofte blir slike mennesker kalt engler. De som på jobb som regel går i hvite klær og med fornuftige sko og hjelper oss når vi er på vårt verste. Sykepleierne.

«Du er flink til å sette ord på og god til å forklare», sa engelen. Jo takk. Skravleboks og kjeft fungerer visst som før…. I alle fall innimellom.

Men akkurat det var jammen engelen også. Når folk vet hva de snakker om og i tillegg klarer å formidle det på en klar og opplysende måte, ja da kan jeg ikke be om mer. Jeg lærte faktisk utrolig mye på den halvannen timen. Ikke bare fikk jeg en plan for de neste ukene. En plan for hvordan jeg skal følges opp med min relativt nyervervede MS-diagnose. Jeg fikk opptil flere navn på de som skal følge meg opp også. Dessuten fikk jeg vite hvorfor i all verden jeg alltid må ha all denne kontrastvæska i skrotten når jeg har MR. Jeg visste jo ikke det, annet enn at halve armen alltid blir grønnblå etterpå.

Jeg har fått direktelinje til nevrologisk. «Ring med en gang!». Ekspertene tar ansvar for hva jeg skal og når og de sørger for 3.dose selvlyser-phizer så fort de syns jeg skal ha det. Jeg henvises til alt jeg skal fra blodprøver til fysioterapi til kurs til rehab… Det eneste jeg trenger er å møte opp! Og hvis noen lurer på hva jeg skal bruke tida til framover….jeg lurer ikke. Jeg er mest spent på om det blir igjen noe energi til frisk luft. At all. Bra jeg stort sett er ute på jobb de få timene jeg er der.

På halvannen time fikk jeg svar på alt det går an å svare på akkurat nå…det meste uten at jeg trengte å spørre. Det trengs erfarne og rimelig dyktige engler til slikt! I dette landet tar vi det som en selvfølge. At englene stiller opp og er der når vi trenger dem.

Takk for at dere finnes og for at jeg kan benytte dere når jeg trenger det!

Engler fins. 
2 kommentarer
    1. Det ser ut som du får den oppfølgingen du skal ha. Fantastisk.
      Jeg har flere nummer jeg kan og skal ringe, men det har ikke vært like vellykket alltid. Så nå har jeg fått fastlegen til å ringe. Det fungerer mye bedre.
      Lykke til med alt dette, og hold ut ❤❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg