Gult er kult x 3.

Påsken er over og hverdagen er tilbake. «Det er godt å komme i gjenge igjen» er det noen som sier. Striskjorta og havrelefsa, liksom. Hipp hurra! Jeg har aldri skjønt hva de folka egentlig mener. Jeg kan ikke si at den følelsen har vært veldig nærliggende kvelden før første arbeidsdag etter ferien her i gården. Og heller ikke når vekkeklokka ringer den første morra’n etter ferie og jeg bikker ut av senga lettere panisk med den uønskede og intense låta i øret. I hjernen egentlig. Men det er jo hverdager det er flest av og vi er rimelig avhengig av hverdagene for å kunne nyte feriene…Og at jeg savner hverdagen når den er ufrivillig borte, det kan jeg skrive under på.

Her på småbruket har «hverdagen» også begynt å krabbe seg i gang igjen. Vekkeklokka har gjenintatt sin stilling som pulstrigger. Påskelammet er spist. Og påskeegget begynner å bli slunkent. Men den lille påskepynten jeg har rota fram får stå noen dager til. Gult er kult, ikke sant? Og mengden kyllinger her på bruket er såpass beskjedent at påtrengende blir det aldri.

Jeg har noen gule favoritter som har meldt seg på i påskefeiringa.

Pallen ser slik ut:

  1. Solo og cheesedoodles er to av dem. Rett og slett snadder. De får dele førsteplassen, da jeg var alt for opptatt av å spise cheesedoodlesene til å ta bilde av dem. Og vi snakker så klart om ekte sukkersolo, helst fra boks, og ekte cheesedoodles, som jeg helst spiser alene. Jeg trenger jo som regel hele posen sjøl, så klart! På bildet ses solo i kombinasjon med badeand. «Gule marker» er relativt uegnet i badekar…

2. Gule tulipaner er også en favoritt. Gjerne i kombinasjon med hyggelig selskap. Alle tulipaner er fine, og disse var gule.

3. Jeg har også gule ullsokker. Inngår i en rimelig hensiktsmessig påskegarderobe anno 2021.

Heldigvis kan alt nytes uavhengig av påskeferie. Gult er kult hele året rundt. Selv om grønt er favorittfargen.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg