Grønt initiativ.

For første gang på flere uker hadde begge de to jeg bor sammen med planer for ettermiddagen og kvelden samtidig. Det vil si: den ene bor her jo bare bittelitt, men har oppholdt seg her for det meste siden mars. Litt til og fra. 

Så da var det bare meg og sofaen. Igjen. 

Ettermiddagskaffen ble derfor puttet i en håpeterlyseblått-thermokopp og den, sitteunderlag og fire sjokoladeruter ble stappa i ei rumpetaske før hu sjøl iførte seg tursko og de etter hvert så påkrevde stavene. Antrekket ellers er alt annet enn vårlig. Topplue, skihansker, ullstillongs og full pakke.

Det ble halvannen time i det grønne. Siden det grønne heromkring har en tendens til å vokse veldig på skrå, ble jeg svett på ryggen. Men først etter å ha blitt bløt på ryggen av å ligge henslengt i mosen og drikke kaffe. Å ligge i lyng og mose er en favorittøvelse. Må si jeg mestrer det rimelig godt. I dag er jeg fornøyd med mitt grønne initiativ og feirer det med bris fra stetteglass!

Nesten sol.
Trassig jordbær som møtte veggen. Ikke corona-bær…
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg