Gjenoppstått!

“Nøden lærer naken kvinne å spinne”, var det enellerannen som trøkte ut av seg i nittenpilogbue eller deromkring. For dere som ikke var født da så betyr det vel noe slik som at behov styrer vår evne og vilje til å lære oss noe nytt eller gjøre noe annet enn det vi pleier. Er du naken og kald, så lær deg å spinne ull til å lage klær, med andre ord. 

Nå er jeg definitivt ikke kald….ikke akkurat nå. Varmereguleringen er nok ikke helt feilfri, mulig alderen har noe å si for det, men jeg har hus, vedovn og antakelig mer klær enn jeg har bruk for resten av livet….

Varmeregulering, ved, hus, klær(ull!) og slikt er jeg helt sikker på at jeg skal få sagt mitt om ved en senere anledning.

Men altså: nød! Det vil si behovet for å bruke hue til noe annet enn å følge med på nyheter, lese mail, studere fagartikler osv. har “kommet over meg” de siste dagene. Jeg har ikke hjemmekontor men er hjemme for tida, barna som ikke har skole er snart 21 og relativt selvgående selv i delvis isolasjon, og oppussing har jeg vokst fra (hahaa, det sa a faktisk!). Det betyr at meningsfulle aktiviteter må oppsøkes!

Så da blir det et nytt forsøk på blogg. Tidligere forsøk ble delvis tvangsnedlagt for et par år siden, da eierne (dvs undertegnede med venninnne og kollega) mistet både tid, overskudd tidligere nevnte motiavasjon og inspirasjon! Vi mista tro det eller ei rett og slett litt oversikten. Hau! 

Ikke desto mindre: kanskje, kanskje kommer noen av innleggene på utfordret.no i reprise. Vi var jo så fornøyde( ;-)))) ).

PS! Det hadde sikkert vært lurt å slenge på et bilde av en naken kvinne her …bare for å få klikk og slikt, kanskje…men nei, tru’kke det gitt…jo forresten….

Gjenoppstått blogger i solnedgang!
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg