For en dag!

FOR en dag! For en lørdag vi har fått. En dag som ginstrer og skinner i all sin prakt. Og hele verden blir et kunstverk som må nytes og absorberes.

Det er riktignok iskaldt. Når termometeret synker til minus 20 her på bruket, så er det som regel rimelig hustrig på kaldere steder i landet vårt. For eksempel Folldal og slikt.

Men kulda fører ikke nødvendigvis til at friluftsheidi avlyser skogsturen sin. Slett ikke. Selv om nye medisiner gjør at hu som før våknet 04.37 og ikke fikk sove mer nå må tvinges til å våkne klokka 09.15. Med litt kaffe og lørdagsfrokost ved vedovnen så lirkes dagen i gang.

Og det ble skogstur. En liten inspeksjon i juletreskogen. Et par kilometer med knirking under skoa og frisk luft. Veldig frisk. Og montering og tenning av utegrana på småbruket.

Det er adventsstemning både ute og inne. Og jeg er ydmyk og veldig glad for alt jeg kan. Jeg kan nesten alt, som jeg skrev her om dagen. Det tar bare en god del lenger tid. Og må dermed planlegges bedre. Jeg kan gå ut og til skogs. Jeg kan tenne julelys. Jeg kan henge opp stjerne og etterpå skal jeg henge opp klesvask til tørk. Men først skal jeg varme meg på en god kopp te foran ovnen.

Det er mye å glede seg over. Blant annet den første lørdagen i advent. FOR en dag!

Høy og mørk i dag.
En gnistrende vinterdag kan nytes fra innsida av glassverandaen også.
Disse venter på lys og kuler.
Et eksemplar.
Kulda lager rim i barten.
Knallsol og vindstille over juletrefeltet i dag.
Vinduspynt.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg