Feil bakst.

I går bakte jeg. Eller, rettere sagt stekte. Det handler om å bruke de ulike aktørene til det de får til best. Dermed blir det steking på meg. Hvert år. Fin og lett jobb å sitte på rompa å utføre. På sosiale medier var det en del bakst i går også. Og da skjønte jeg at vi hadde bakt feil. Det skulle vel vært lussekatter i anledning luciadagen, selvfølgelig.

Men hos oss ble det lefse. Potetlefse. Et steg nærmere jul.

Bilder skulle hatt duft…

I forrige uke gjorde jeg et forsøk. Forskningsforsøk. Planen og prosjektet var å pynte hele huset til jul med en halvtimes innsats om dagen. Det gikk ikke. Det gikk bra ei stund. Og jeg hadde nok fått det til dersom jeg faktisk hadde giddet å drive med slikt en halvtime om dagen. Det ble ikke noe av. Prosjektet pågikk i to dager. Så rant det sakte ut i sanden. Eller kokte bort i kålen.

En nisse og en engel eller to har dukket opp, så ting skjer. Og det blir jul i år også. Helt klart. Uten en eneste lussekatt i går. Men med lefse.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg