Favorittdame.

I går skrev jeg om favorittrommet mitt. Eller jeg skrev vel egentlig at jeg ikke er så opptatt av å ha favoritter i form av at noe blir satt på første-, andre- og tredjeplass og at noe annet dermed havner utenfor pallen. Bortsett fra i konkurranser der jeg deltar da. Der er pallen viktig.

Men selv om jeg prinsipielt er imot å ha absolutte favoritter så har jeg en. Nemlig favorittdama mi! Hu er ung og vakker, ambisiøs og disiplinert. Snill og bestemt. Kompromissløs og målbevisst. Det beste av alt er at hun er hjemmelaget og husets avlegger. 

Da jeg kom hjem etter en hel dag på farten i går hadde favorittdama tatt pause i eksamensforberedelsene og sto klar med hjemmelaget middag. Og vinglasset sto på bordet. Ingen over, ingen ved siden. En ren førsteplass med andre ord. 

Er det rart jeg digger denne her?

Foto: Anders Ingvoldstad
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg