Fantomfrisk.

I dag lot jeg som ingenting. Eller, jeg ignorerte bedre vitende, rettere sagt. Jeg lot som jeg fikk til det jeg trengte å få til og dro i vei for å ordne en del ting. Mye av det har jeg utsatt i 8-9 uker. Ragnhild Holmås som står bak blant annet #serikkesykut på instagram og boka ved samme navn kaller det «fantomfrisk». 

Det betyr at når vi, jeg, altså kronikeren jeg, finner en aldri så liten gnist av energi en plass langt der inne, så kjører vi på og prøver å få utrettet litt. Jeg regner med det koster en del, så i morgen har jeg ikke lagt noen planer. Ikke i overimorgen heller. 

Jeg må innrømme at jeg lå på sofaen en del timer i går også. Jeg hadde jo planlagt å være fantomfrisk noen timer i dag, så det var greit å forberede seg. Ikke desto mindre startet jeg prosjektet med å bokstavelig talt sjangle ned to trapper for å komme til garasjen. Ikke bare svimmel, ustø også. Dette kan bare gå bra.

Det gikk vel som forventet. Fikk faktisk ordnet alt jeg skulle. Bortsett fra en ting. Sikkert lurt å ha med sherpa, les småbrukeren, når den skal inn i bilen uansett. Måtte dessverre drite i alt som heter smittevern og holde godt fast i gelenderet på vei ned rulletrappa på hjemvei. Sorry for det. Kan også melde om at handlevogn i gitte tilfeller kan fungere bra som alternativ til rullator. Ser også antakelig bedre ut med handlevogn enn rullator når en gjør det en kan for å late som om alt fungerer bra.

Sofaen er stedet nå. Venter i grunn bare på at migrenen skal ta over. Den pleier det etter at undertegnede har oppsøkt slike steder. Markedskreftenes høyborg, kjøpesenter. Ikke bare ett, men to. Det gjelder å få brukt noen tusen tvert slik at det kan bli lenge til neste gang. 

Hæsjtægg dronningaavnetthandel.

www.pinterest.com
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg