Er det størrelsen som teller?

Er det størrelsen det kommer an på? Noen påstår at det er det. Andre at det ikke har noe å si. Personlig har jeg lurt litt den siste tida…

Før jeg dro på ferie så fikk jeg to sms fra Bring og Fedex om at en pakke var på vei til meg. «Jeg har da ikke bestilt noe!», tenkte jeg og ignorerte hele greia. Sikkert svindel, tenkte jeg. Klappet meg selv på skuldra og var såre fornøyd med ikke å ha blitt lurt. Så dro jeg på ferie. Da kom beskjed: pakken ble lastet på bil og kjørt ut i dag. Fortsatt ignorering. Helt til telefonen ringte og den unge damen fra Bring som sto på trappa mi lurte på om jeg kunne skrive under på at jeg hadde mottatt pakke… Det kunne jeg ikke der jeg rodde rundt på en svensk innsjø i de dype skoger, g dermed kunne ikke hun legge igjen pakka sa hun. Men hun skulle levere pakka til henting på Joker. Fint, tenkte jeg. Gjør det.

Alt vel og jeg lurte i grunn bare på hva det egentlig var i den pakka. Jeg hadde jo ikke noe minne om å ha bestilt noe. Men sms om at den kunne hentes kom etter ei lita stund.

Senere samme dag kom ny sms! To ganger. Det var en pakke på vei til meg. «Haha, tull», tenkte jeg og fortsatte å ignorere.

Torsdag kom sms om at pakka var i bil på vei til meg. Så hørte jeg ikke mer. Fredag kom det sms om det samme. Pakka var på bil og på vei til meg. Og så ringte telefonen. Jo, nå sto det en kar fra Bring på trappa mi og ville levere pakke. «Je er itte heme», sa jeg. «Men er det greit for deg så legger jeg den bare igjen på trappa her jeg», sa karen. Ok, sa jeg.

Og utpå ettermiddagen kom det så et varsel om at pakke fra Fedex måtte hentes på Joker innen 1.august hvis den ikke skulle returneres.

Jeg hadde fortsatt ingen peiling på hva det liksom skulle være i de pakkene. Eller om det var en eller to av dem og hvorfor den ene kunne settes igjen på trappa og den andre ikke.

Da jeg kom hjem fra ferie lå den ene pakka i gangen, som avtalt med den som passet hus og katt. Den ble pakket opp og jeg så jo med en gang hva det var. I dag reiste jeg innom Joker. Og de hadde også pakke til meg. Som så helt lik ut som den jeg hadde fått på trappa. Damen bak skranken hadde heller ingen ide om hvorfor den ene måtte hentes og den andre ikke. «Det er ikke alt som er mulig å skjønne», sa hun. Der og da lurte vi på om det kunne ha med størrelsen å gjøre. Den som ble hentet var marginalt tyngre, nemlig.

Ni sms og to telefonsamtaler ble altså brukt for å få ny kompresjonsstrømpe og -bukse hjem til meg. Bra vi er godt vant til slike og andre i-landsproblemer her i landet. Og takk til fysioterapeuten som husket å bestille nye til meg før ferien. Jeg har dem nå!

Og jeg tror forresten ikke at størrelsen har noe å si i det hele tatt. Ikke i denne saken. Jeg har nemlig mottatt identiske pakker fra samme leverandør flere ganger før. I postkassa!

Snasent utstyr å iføre seg. Strømpa er den gamle, for den nye satt på beinet. Derfor nupper…
Squashen er snart større enn katta i alle fall…
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg