Energiregnskap.

Energiregnskap på grensa til luksusfellen. Sånn er det med energi og initiativ om dagen. Det betyr i praksis at det jeg vanligvis ville ha brukt en time på nå tar tre, iberegnet pauser. Det betyr også at om jeg overdriver og driver på som en manisk den ene dagen, så er det tomt den neste. Type fosterstilling hvert kvarter. Skulle jeg en eller annen gang finne ut av det her og klare å lage en form for balanse i galskapen så blir det sikkert bra. Foreløpig gjør jeg erfaringer….øvelse gjør mester. 

Som noen muligens har fått med seg, eller ikke, så oppdateres bloggen nå kun en gang daglig, i motsetning til tidligere i vår da jeg delte to om dagen. 5 om dagen er noe annet som jeg sikkert kan krote ned noen linjer om senere. Overgangen til et om dagen, blogginnlegg altså, er en del av mitt forsøk på å få kontroll over energiregnskapet mitt. Tilgangen på energi er såpass begrenset og ser ut til å fortsette å være det ei stund til så det gjelder å prioritere hardt når det gjelder hvor og når å bruke den. Energien. Det vil si at noe av bloggenergien de neste dagene blir brukt på jobbrelaterte oppgaver. Kryss i taket. Det handler dessverre ikke om noe overskudd på nåværende tidspunkt, så for å få til det ene må jeg altså kutte ut det andre. En halvtime blogging skal derfor bli en halvtime jobbing de neste dagene. Sånn er det med den saken og såpass enkelt som det regnestykket er så burde jo det vært mulig å fatte for lenge siden….

Dagens kraftanstrengelse ellers har dreid seg om interiør! Utropstegnet er helt på sin plass. Her er gardiner og duker mildt sagt nedprioritert. Det fungerer da helt fint det vi har, liksom. Men med en balkong med tidenes utsikt har jeg flere år ønsket meg en litt mer innbydende møblering på denne. Det kunne vært fint å ha lyst til å oppholde seg der. Gjøre den mer brukervennlig for late sommerkvelder for eksempel. 

Som vanlig har jeg et sterkt ønske om å se det ferdige resultatet med en gang. Helst i går. Dermed var dagens treningsøkt en realitet. Den ble av det praktiske slaget. Andpusten og svimmel og mye skal bare og bæring, drassing og spikring senere kan jeg si meg mer eller mindre ferdig. Men fy flate. Så mye mer støvsuging, løfting, rydding og rot som avdekkes når en setter i gang et slikt prosjekt. Ikke visste jeg at kottet måtte ryddes og stuegolvet vaskes for at balkongen skulle møbleres!

Nå er fasilitetene oppgradert i beste gjenbruksånd. Seng fra tidlig 90-tall, som etter kjapp beregning i alle fall har «bodd» 5 steder. Tung som ville h….skal definitivt ikke flyttes flere ganger. Teppe fra stuegolvet anskaffet tidlig dette århundret. Med blåbærflekker, evt. rødvinsflekker. Tipper det blir flere. Flamingolyslenker som egentlig skulle vært med på festival eller noe men slapp. Bord fra barnerommet, også tidlig på århundret siden eieren er 21. Gamle og nye puter om hverandre. 

Stetteglassene er på plass og det er bare å vente på varmegradene. Da kommer det muligens ei plante eller to også. Regner med det blir et bra sted å nyte solnedgangene og lade skroget utover sommeren. Kanskje energiregnskapet kan havne på plussida ved å ta fasilitetene i bruk?

Etter. Lurt å forte seg å ta bilde før det ikke ser sånn ut lenger…
Ladestasjon?

 

Før. Say no more.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg