Enda et bål.

Jeg kan ikke noe for det. Denne lørdagen pusher jeg bål igjen. Ene og alene fordi jeg syns det er litt mer enn gjennomsnittlig stas. Fordi at jeg er relativt avhengig. Og fordi jeg endelig har kapasitet til å nyte det igjen. Et bål. Rett og slett fordi.

Bålet som gir det lille ekstra til enhver skogstur. Som gir god lukt. Som gir røyklukt i hår og klær. Noe mange sikkert kan diskutere om er godlukt eller ikke… Og som ikke minst gir verdens beste kaffe.

Gi meg enhver moderne og snobbete kaffemaskin som maler kaffebønner og tilpasser mengde vann, bønner og temperatur perfekt. Eller enhver barista som mikser det sorte gull etter alle kunstens regler og tilsetter sofistikerte smaker og siruper som bringer kaffent til nye høyder.

Bålkaffe slår dere ikke!

I dag ble det skogtur med innlagt bål og bålkaffe. Medbrakte kanelknuter gjorde heller ingenting. Og når siste lørdagen i oktober stilte med tosifrede varmegrader og sol, så ble det en høydare det her!

God helg!

I see fire.
6 kommentarer

Siste innlegg