Dronninga av dårlige nyheter.

Det er meg. Jeg syns ikke jeg gjør annet enn å ringe og melde rundt til familie, venner, kolleger og bekjente for tida. Og alltid med dårlige nyheter.

Denne uka var det gode kollegaer sin tur. Planen var egentlig å fortelle folket på jobb hvordan ståa var med MS’en og litt mer om hvordan arbeidskapasiteten min kom til å arte seg på kort og lang sikt. Så langt jeg visste. Planen var at det skulle framstå litt klarere etter å ha tilbrakt 4 uker på rehabilitering med aktivitetsregulering, hvile og fysisk trening. Jeg hadde til og med forberedt meg på det. Skrevet ned stikkord og greier.

Det ble ikke sånn. Rehabiliteringen ble avbrutt og utfordringene fikk en ny dimensjon. På under et halvt år gikk det fra «Jeg er utmattet og har fibromyalgi» til «jeg har ms» og videre til «det er en sekundær progressiv ms som er vanskelig å bremse». Videre til «det er funnet kreftceller og jeg skal opereres» og så «det er spredning og jeg må undersøkes og behandles videre».

Nå gidder jeg ikke mer. Jeg gidder ikke være «dronninga av dårlige nyheter». Det er ikke gøy når folk begynner å frykte å se nummeret mitt i displayet når telefonen ringer eller får bange anelser når jeg kommer inn døra.

Så: gode nyheter denne veien, takk!

PS! Hjertet viste seg i alle fall å være helt kurant, etter denne ukas hjertesjekk. One down, et par andre greier to go…

Bilde: www.stavanger.kommune.no
8 kommentarer
    1. Skjønner følelsen. Ønsker deg bedre dager, og setter herved inn titusener av enheter med god helse inn på konto til deg! 🥰

    2. Nei det er ikke hver gang det er enkelt å se positivt på ting som detter innom her i livet… Men jeg krysser fingrene for at siste negative ting er mottatt. Herfra skal det bare gå oppover!

    3. God morgen!
      Godt at hjertet er innafor <3 Eller kurant som du sier 🙂 Og nå MÅ det da bare gå oppover og med gode nyheter 🙂

      Du har en kamp foran deg, det er helt sikkert <3 Jeg heier på deg <3 klem

      1. Takk for det🙂Fikk meg en solnedgangstur i efta👍Godt etter en hel dag med kreftkoordinator og sykehusbesøk.

    4. Det der kan ikke være lett! Men hjertet var ok, det var jo bra! Tenker på deg, og det er i hvert fall vår nå, med lysere tider. Jeg heier på deg!

      1. Takk for heiing🙂Jeg er så glad det er vår. Er litt på tur nesten hver dag og ser at is og snø smelter litt for litt👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg