Driftsstans.

Når livet tar en omvei så gjelder det å klamre seg fast. Kroppen min, og dermed livet, har vært på det som vel i beste fall kan kalles en bærtur de siste to åra. Omveien har vel blitt til “gå seg bort”, for å være ærlig. I fjor høst fikk jeg vite at sykdommen nok oppsto i alle fall i 2014, kanskje tidligere. Det vil si at jeg klamret meg fast i minst 6-7 år. Med mer eller mindre godt hell.

I dag befinner jeg meg på rehabilitering. Det er ikke første gangen. Men det er første gangen med  multippel sklerose i papirarbeidet som følger med. Den diagnosen fører til en del medisinering. I dag har de medisinene sendt meg til sengs.

Når friluftsheidi, tross hodepine og svimete formiddag, ivrig tropper opp hos fysioterapeuten til avtale etter lunsj så er det jo for å teste noen nye øvelser og lære. Ikke for å fremprovosere driftsstans. Første øvelse ble gjennomført og vi skulle ta litt balansetrening ved ribbeveggen. På vei dit går øya i kryss og i følge en rimelig bekymret fysioterapeut så skjener friluftsheidi en meter til siden uten å vite det selv.

Dermed ble det ikke flere øvelser i dag. Ikke ble det den planlagte egentreningen i bassenget etterpå heller. Sviminga gikk ikke over. Det ble test av blodtrykk, puls og oksygenopptak hos sykepleier. Lege ble tilkalt, slag ble utelukket og det meste ble frikjent. Bortsett fra medisinene. «Svimmelhet og ustøhet» sto det i oppramsingen av mulige bivirkninger. Dermed har vi en hovedmistenkt og antatt skyldig.

Legen anbefalte å minke døgndosen tvert samt sengeligging resten av dagen. Og var jeg ikke vingeklippet fra før, så kjenner jeg meg slik nå! Det er driftsstans over hele linja i denne kroppen nå. Godt jeg har seng med heis, ol på discovery og sjokolade i skapet!

Og når kameraet legger på filter automatisk så ser jeg jaggu meg ut som ei voksdukke her jeg ligger også…
4 kommentarer
    1. Du er steintøff Heidi😊 du er en hjerte god dame som jeg er blitt glad i den tiden vi har vært her sammen på rehabilitering. Men som du sier vi må ta kroppens signaler stå på alvor heier på deg Klem❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg