Det morsomste med blogg.

Det morsomste med blogg varierer vel fra blogger til blogger, går jeg ut ifra. Men for min del så syns jeg det er fryktelig stas når noe jeg skriver legges merke til. Av en eller flere, det spiller ikke så stor rolle. Men at noen ord som jeg i en eller annen sammenheng finner det for godt å feste til papiret (øøøøhhh, DET er jo tull: her fins det jo ikke papir og penn, kun digitale bevis), opplever en form for engasjement av mine ord; ja det er stas.

Nesten like stas som å skrive da. Selve skrivinga er vel mer et behov. Og et nødvendig og naturlig resultat av en hjerne som innimellom tar litt av i assosiering i kombinasjon med en livsstil som ofte ikke gir de beste forutsetninger for å få utløp for disse assosiasjonene. Skriving er fortsatt et overskuddsfenomen. Som definitivt er avhengig av inspirasjon.

Så da er det vel slik at det morsomste med blogg er skrivinga OG at det som skrives potensielt leses!?! Og så er det ganske ofte både interessant og det oppleves som treffende å lese det andre dyktige skribenter legger ut. Og la seg inspirere av det.

Akkurat nå så driver frodith og jeg med akkurat dette. Jeg leser hennes blogg; her; og skal plutselig både på kafe og ikke minst på jakt etter «street-art». Og det kommer det nok et blogginnlegg om etter hvert. Hvis jakta lykkes da. Og jammen klarte noen av mine ord å inspirere henne litt også, tror jeg. En vinn, vinn- situasjon, og ikke minst et bevis på at bloggen kan bidra til «hver-dag-teller»-målsettingen.

Morsomt!

Sist jeg dokumenterte streetart så fant jeg denne – i Arvika.
5 kommentarer
    1. Vet du, Det har aldri skjedd før, at jeg tar med meg bloggere til køys, men det gjorde jeg altså, nemlig dine fantastiske bilder, Det dukket opp fantasifigurer, i skyer, i skogen, i fjellsider, til og med midt i byen. Figurer jeg har en haug med foto av. Som de aller fleste ikke skjønna bæra av. Måtte til og med inn å se på bildet ditt med fjøsnissen in the sky. Oppdaget da at det var mulig det ikke var fordi han var mett og fornøyd han hadde et salig glis. Jeg oppdaget fjøsnissemor med flagrende hår, som lå litt nede til høyre , med halvåpen munn og samme salige gliset 😉

      Så til poenget. Jeg har skjønt at det er populært på blogg å invitere andre bloggere til diverse utfordringer. Kanskje en ide’ kan være å utfordre andre bloggere sin fantasi med å fotografere bokstavelig talt i vilden sky, forså å så spørre… hva er dette?

      1. Haha, må skjerpe meg, skjønna at du muligens ikke skjønte, Dette med herr og fru Fjøsnisser 😉 Gikk litt i hytt og pine blant alle flotte friluftsbloggerne her. Kommentaren skulle opprinnelig være til Utifriluft. men så klart passer også til deg 😉

    2. Den veggen der var fantastisk 😍 ang det er så gøy med street-art -jakt. Finne kart over hvor de skal være og så tusle i vei. Så fint å kunne inspirere hverandre. Jeg har lest mye på bloggen din. Den gir meg noe. DU gir meg noe 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg