Det kløøøør!

 

Noen elsker våren. De fleste syns det er veldig godt når sola tiner snø og is, det blir varmere og varmere i været, bakken blir tørr og det etter hvert blir grønt på bakken. Inkludert meg.

Mange klør litt av våren også. I øyne, nese og hals. Selv klarer jeg meg bra helt til bjørka spretter. De små museørene som er opptakten til alle de grønne bladene er kjærkomne. Men for min del henger de tett sammen med rennende nese, kløe i øynene og generell forkjølelsesfølelse. Ikke noe alvorlige greier og ikke noe som hindrer meg i å stikke til skogs i vårsola for å lete etter blåveis og hvitveis for eksempel. En skogstur like etter at skogbunnen har blitt bar, når elva klukker av smeltevann og småfuglene går mer eller mindre bananas i sine forsøk på å vekke oppmerksomhet hos det annet kjønn er en opplevelse.

Jeg kjenner en annen som er veldig glad i vår og fraværet av snø. Han er mindre opptatt av blåveis og løv på bjørka. Men han kløøøør! Tydeligvis. Så når småbrukeren rydder etter vinterens strøing av blåholke foran trappa, så ser han sitt snitt til å kløøøøø! Han nyter våren, Yoda vår 😊

Golvet i gangen bærer preg av barbakken utenfor døra. Akkurat som Yoda.
Hurra det er våååår!
Og det kløøøør!

 

 

 

6 kommentarer
    1. Uff ja jeg klør også av denne bjørka. Og sånn som jeg nyser. Våren er en sølete tid for hundehold også, så jeg vil aller helst hoppe over en måneds tid av våren.

    2. hihihi pusen Yoda koser seg i vårsolen og rasper og risper og klør i pelsen 🙂

      I år er det ikke ille foreløpig med allergi her hos meg… men bjørka spretter og det merkes nok etter hvert 😀

      Lag deg en fin mandag og gode ønsker for uka 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg