Det beste i livet.

Det beste i livet er gratis, synger Vazelina. Det handler om å sette pris på det nære og de små ting i livet. Å tenke positivt og finne glede i hverdagen. Jeg heier på det. 

For meg handler det om å gjøre ting jeg liker og som gir påfyll. Jeg prøver så godt jeg kan å lage meg en god dag. Det er min jobb å lage en god dag for meg sjøl og da må jeg fokusere på det jeg kan gjøre noe med. Både i går, i dag og i morgen. Av og til lykkes jeg bra, syns jeg. Andre ganger går det skikkelig dårlig. 

I går fikk jeg hjelp av en god venn til å gjøre dagen superbra. Jeg er som regel ikke så vanskelig å be når noen inviterer til utenatt i skogen. DET er definitivt å lage seg en god dag, eller natt da. For slike som meg. 

Når veien fra bilen er ekstremt kort blir det en nærtur av typen glamping. Det blir plass til både vin, ved til bål, stetteglass og andre luksuselementer i den monsterdigre sekken. Ting som veier litt og fort kan bli bortprioritert hvis sekken skal være på ryggen mer enn 5 minutter. Når middagen kommer tilkjørt utpå kvelden, helt etter bestilling, er det bare å takke og bukke. Servering ved bordene er ikke akkurat hverdagskost for turlivet mitt. Men nå har jeg prøvd det også.

Men enda så mye glamping vi fikk nyte på denne utflukten – det beste med turen er imidlertid som regel gratis. Selskapet blant annet. Og ikke minst å få oppleve skog og vann gjennom et helt døgn. Det er magisk. Lys, lukt, lyd. Alle forandringene som foregår og som det bare er mulig å få med seg hvis en er tilstede akkurat der og da. 

Regndråper, solnedgang, frostrøyk, måneskinn, stjernehimmel, morgentåke, soloppgang…det beste i livet er gratis. Bare prøv. 

Helt gratis – kun nødvendig å møte opp!
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg