Den 7. dagen.

Søndag er den sjuende dagen i uka. Her på rehabiliteringssenteret så varer helga fra lunsj på lørdag til frokost mandag. Litt sånn som i «gamledager» da skolen hadde halv dag lørdager. Seksdagersuke. Søndagen er den sjuende dagen. Den er hviledag.

Det betyr ingen felles treninger eller aktiviteter. Ingen timer hos sykepleier, lege eller fysioterapeut. Vi skal gjøre som vi vil. Noen går tur, noen ser tv, noen strikker, noen driver med egentrening, noen sover går jeg ut i fra. Og resten gjør nok noe annet. I dag fikk de som ville tilbud om linedance midt på formiddagen. Det var nok gøy for dem som var med.

Jeg var ikke der. Til sånn cirka ingens overraskelse var jeg ute. På tur. I sludd. Og regn. Finfint turvær. Det ble akkurat passe langt. Og det ble bål. Og bålkaffe. Med utsikt tilbake til rehabiliteringssenteret. Faktisk så satt jeg halvannen time av lørdagsettermiddagen med dagens bålplass midt i utsikten.

Etter tre og en halv time i friskluft var det godt å komme inn til søndagsmiddag. Kalvestek i dag. Og ostekake til dessert. Og en halvtimes flyting og tøying i varmtvannsbassenget pluss en dusj til dessert nummer to.

Resten av ettermiddagen har blitt tilbrakt i senga. Kunne sikkert vært spennende, men her er det altså snakk om hviledag. Og rehabiliteringssenter. Det betyr sykehusseng med alle mulige hev- og senk-funksjoner. I kombinasjon med pc og bok. Rett og slett fordi senga fungerer bedre til hvile enn lenestolen. Spesielt når beinet skal høyt og 90 grader skal unngås både i hofte og kne.

Bra ikke fysioterapeuten så meg ved bålet da. Der jeg satt på en stein, sammenkrøllet over mine egne knær for å beskytte buksa mot regnet. Det var bare jakka som var vanntett, ama 😉.

Det var den 7. dagen denne uka. Nå er det etter planen bare 8 dager igjen før jeg er ferdig her. Da blir det søndagsbål et annet sted.

Søndagskaffebål med utsikt til rehab’en.
Underveis.
Ingen bading i dag.
God tur.

 

 

Morgenen lovet egentlig fint turvær.
Lørdagsutsikt.

Samme utsikt. Søndag.  Og bålet er slokt på andre sida der.

 

4 kommentarer
    1. Skjønner at du koser deg, Friluftsheidi 🙂 Jeg ville nok heller vært inne i et sånt vær 😀 Håper du har det bra etter forholdene 🙂

      1. Ja, det var jo for så vidt litt innevær, jeg innrømmer det. Men jeg sier jo jatakk begge deler, uansett vær 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg