Dagens outfit.

Klær skaper folk !

Og i dag har jeg sett flere fine folk, faktisk. En av de aller fineste var Mina. Hun går på tur i prinsessekjole. Av typen tyll, glitter og heldigvis for henne og pappa’n ganske fleksibel passform slik at turbukser får plass under. Jeg har ganske mye å gå på i forhold til henne når det gjelder standart på turhabitten, ser jeg… Se www.minaogmeg.no, om det frister å se mer om Mina.

Jeg har forstått det slik: «Dagens outfit» er tema på mange blogger. Dette skal altså handle om tekstiler.

Det finnes massevis av bilder av meg, de fleste med klær, så dette skulle være lett som bare det.  Spesielt etter at jeg for en del år siden, faktisk, fikk telefon med slik der «snu hele greia og ta bilde av deg sjøl»-funksjon, har antall selfier steget betraktelig. De fleste bildene er derimot veldig lite beskrivende når det gjelder «outfit». Har ikke lange nok armer til å få med skroget, ama. Til tross for korte bein…. 

Men iherdig som jeg er så startet jeg innlegget med å legge ut dette bildet(telefon med samboer i knipsefunkjson!). Dette er et typisk antrekk både når det gjelder jobb og fritid! Du gjetter riktig, ikkeno’ kontor, akkurat.

Jeg beklager fotografens noe ugreie forhold til horisont….men har valgt å la være å redigere siden outfit er det viktigste her og det tar noe fokus vekk fra den intense jakka. Dere som bor i sørenden av Mjøsa: se opp for flodbølge.

Så var det dette med at klær skaper folk, da. På dette bildet er ikke klær et tema. Da er jeg vel ikke folk her da. Greit nok. (Har ei truse og et håndkle liggende på en stein i nærheten da, i tilfelle).

Folk uten klær?

MEN, er du ikke folk fra før, så vil ikke klær nødvendigvis gjøre folk av deg. Selv om Walt Disney har prøvd siden nittenpilogbue. Ikke la deg lure, så vidt jeg kan se er dette en bjønn, en hare, en rev og en hjort:

Dagens outfit besto, som bilde 1 sier det meste om, av følgende:

Stillongs fra Johaug. Varm! For så vidt også matchende ulltrøye, men det syns jo ikke noe av det….

Fjellsko fra Viking. Limt, men skikkelig gode!

Allværsjakke fra Stormberg. Beklager fargen, den har en tendens til å dominere alle bilder. For øvrig det eneste turplagget avleggeren hjemme stadig vekk låner. Det eneste plagget, egentlig. 

Bukse fra Lundhags. Tror jeg har 7 turbukser derfra. Perfekt passform til oss noe stuttbutte. Av få slike som kombinerer plass til låra og ikke behov for å legge opp en halvmeter.

Pannebånd med capsskjerm fra ettellerannetsted. Brun. Liker egentlig grønt, men HHT sine fikse ideer hindrer meg i å gå til anskaffelse av grønn lue. Orker ikke potensielle misforståelser på tur. I alle fall ikke grunnet lua!

Solbriller fra Levi’s, tro det eller ei. Har ganske stor turnover på briller, men akkurat disse var såpass dyre at jeg er litt manisk forsiktig. Kjøpt på chartertur! (!!!!)

Mitt eget hår, for anledingen i strikk grunnet nedprioritering av hårvask, blant annet.

Sminke – tro’kke det.

Hjemmestrikkede ullsokker fra a bæssmor. Syns heller ikke. 

Skihansker fra Bjørn Dæhlie. Ingen ski.

Knestøtter ganger 3. Ikke nødvendigvis for at jeg har tre bein eller trebein, men har to på tullekneet for ekstra support. Syns heller ikke men fins der under buksa og stillongsen.

Bredt glis. Mot utsikten. Det er hjemmelaget, og i pur glede over å ha forsert snø, is og oppoverbakker for endelig å kunne nyte Mjøsutsikten! Og så gleder jeg meg til kaffe og kanelsnurrer på kokeapparat. Enkle gleder kan fort ha bra innvirkning på humøret! 

Så. Alt i alt. Smashing!!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg