Dagens lille seier!

Dagens lille seier kom på jobb. Med hjelpemidler stroppa på skoen bare for å klare å løfte beinet til vanlig så var det ingen selvfølge at det skulle la seg gjøre. Men heldigvis er jeg ikke av de som ikke prøver, selv om jeg i utgangspunktet var rimelig skeptisk til akkurat dette prosjektet.

Så i dag har jeg faktisk gått på ski. Stort sett var alle de jeg gikk sammen med atskillig kjappere enn meg. Både bortover, oppover og ikke minst nedover. De var tross alt både fire og fem år gamle. Med dertil hørende skikkelig lange bein. Jeg ble både forbigått og fragått. Men kunne også komme med noen tips til hvordan ta seg opp bratte skrenter på ski. Og dermed slapp jeg å miste all form for troverdighet.

Og jeg datt ikke. Selv om det et par ganger var nære på. Og jeg ga meg mens leken var god. Heldigvis var de fleste i gjengen klare for lek og aking etter en passe kort skiøkt. Og jeg var vel også ganske klar for å få på vintersko og brodder igjen. Det føles i grunn en smule tryggere med det utstyret når balanse og bevegelse i skrotten er rimelig så som så.

Men jeg klarte det. Jeg gikk på ski. På jobbskia. Fisher-ski. Fra ca 1986.

Her var jeg ikke fragått, altså. Men siden fysikken og tyngdekraften gir meg en smule mer fart i nedoverbakke enn de foran så var det greit med litt avstand.
Jobbskia. Årgang 1986.
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg