Dagens 3 gleder.

Mandag var det den internasjonale dagen for lykke. “Er du lykkelig?”, spurte journalisten folk på gata. Hva skal man svare på slikt? Og hva er egentlig lykke? Dagens gleder er av de små og uanselige alle sammen. Men alle er med på å gjøre en dag som fort kunne vært mer eller mindre mørkesvart, en liten smule bedre. Det kunne fort ha blitt litt småstusslig med andre ord. Om de gjør meg direkte lykkelig er vel i det minste et definisjonsspørsmål, og ikke er det så farlig å definere det heller, men noen glimt av tilfredshet kan de i alle fall frambringe:

  1. Jeg ble hjemme fra jobb i dag. I utgangspunktet et valg som kan gjøre en dag rimelig kølsvart. Mørkesvart egentlig. For det er som regel en mørkesvart grunn til akkurat det. Men denne gangen kjennes det faktisk mer ut som jeg evnet å ta hensyn til meg sjøl og at jeg tross alt ikke er aldeles helt frisk. En seier. En liten seier på veien mot å skape et liv som fungerer.
  2. Det var ikke glatt! Hverken på gårdsplassen, på veien eller der jeg parkerte for å vagge meg inn til fysioterapeuten. Og ikke minst når jeg skulle vagge meg ut igjen. Med bandasje på legg og fot samt to ulike sko fordi det er bare en sko som passer utapå bandasjen. Men juhu, altså! Det er en glede å kunne bevege seg ned av trappa over gårdsplassen og ut i garasjen uten brodder! Og det samme når bilen er parkert i andre enden. Jeg tror jaggu det blir vår en gang.
  3. Øyekremen jeg skulle kjøpe på apoteket viste seg helt tilfeldig og uten at jeg visste det å være på tilbud. Halv pris faktisk. Flaks! Sånn kan en jo bare bli blid av.

Små greier. Til og med smått i mitt lille liv. Og ubetydelige i den store sammenhengen. Men det gjelder å legge merke til det som går bra, ikke sant? Fokus, fokus, fokus. Og da jeg i tillegg fikk en melding som i alle fall potensielt er positiv, samt at hevelsen i lysken er under kontroll, i alle fall ifølge fysioterapeuten som behandler lymfødemet, ja da er jeg fornøyd. Det æ’kke mer som skal til, serru 😊 Lag deg en god onsdagskveld!

Bål gjør meg som regel sånn akkurat passe happy. Dette er fra helga.
4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg