Call me Mandalorian!

Kall meg Mandalorian!

Som høy beskytter av baby-Yoda går jeg selvfølgelig til drastiske skritt for at den lille skal ha det bra.

Litt som The Mandalorian, selvfølgelig. Spaceshipet mitt er en passe gammal saab med fire hjul (flaks). Diesel. Den tok babyen og meg til fortet. This is the way, sa jeg, spant fast oss begge to og satte kursen for hjemmebasen. Som alle vet består det fortet av en håndfull tømmerbygninger av ulik årgang. Solide greier, ingen tvil om det.

Foreløpig har jeg stort sett beskyttet den lille mot potensielle farer som for eksempel dører som går igjen over haler, risiko for fallende blomsterpotter samt andre ting som går overende om små Yoda-katter klatrer på dem. Og det gjør de. Ingen utfordringer som er for vanskelige foreløpig. Og det er bra siden fraværet av blastere og andre skarpladde våpen av mer eller mindre teknisk art er stort.

Foreløpig er ei natt på madrass på badet med hodet under vasken og vaskemaskina i ryggen noe av det mest spektakulære undertegnede har bidratt med. Men høyst nødvendig da babyen helst ville oppholde seg delvis inni blant annet øyet til denne matmora hele natta. Vi bonder, med andre ord. Akkurat som baby-Yoda og Mando.

I have spoken!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg