Bootcamp…

…avdeling midt i granskauen.

Trene, restituere, behandling, restituere, mat, restituere, legetime, restituere, ekg, restituere,         samtale, restituere, avtale, restituere, mer mat, restituere, mer behandling, restituere, ny oppfølging av fysioterapeut, restituere….sånn går nu dagan her på «bootcampen». Det er fellestrening inne, fellestrening ute, treningsstudio, sykling, spinning, basengtrening, gymsal. Alt fullt utstyrt så klart.

I går var en helt vanlig dag:

  1. frokost
  2. gåtur
  3. sosionom
  4. balansetrening inne
  5. lunsj
  6. fysioterapi
  7. treningssenter
  8. middag
  9. skogstur
  10. kveldsmat
  11. dusj og bok og ligge rett ut på rommet
  12. kveldsmat/nødmat igjen. Var skrubbsulten….

I dag er det ingen avtaler med fagfolka! Kryss i taket! Dermed ble det intervalltrening og balløvelser, nakke- og skuldertrening med fysio, sirkeltrening i gruppe og bassengøvelser i stedet….og innimellom eter jeg og ligger litt på senga. Eller sofaen. Eller drikker kaffe i salongen med medpasienter.

Ikke akkurat stress, bare gørtravelt. Og utmattende. Godt det er ferie etterpå!

Innimellom må jeg bare ligge litt på “helsevesensengetøyet” og trykke senga litt opp og ned….

“Syden”…eller basseng med Nordland-bilde.
Et helt treningssenter for meg sjøl.
7 kommentarer
      1. Ja, dette er bra! Jeg har også hatt en runde før, men da med “feil” fokus, tror jeg. Er nok mer realistisk nå… 🙈

    1. Takk for at du deler! Jeg vurderer å forsøke å søke om rehabiliteringsopphold etter å ha fått avslag tidligere. Fint å få ett innblikk i hva som foregår på rehabilitering. Det høres ut som ganske tøft opplegg, hva er målet med oppholdet og fordelen med å være på det sånn du ser det?

      1. Hei Ingvild.
        Jeg har valgt å dele på blogg helt bevisst både for å hjelpe meg sjøl, for å vise fram at kronisk sjukdom er mer enn det du ser og for å avlaste de nærmeste. Jeg er nå på et utredningsopphold på 9 dager der fagfolk skal vurdere om de har noe nyttig å tilby meg. Da blir det i tilfelle et opphold på 4 uker senere. Jeg har en varig sykdom og er under utredning for en til. Målet er å finne ut hvilket funksjonsnivå jeg egentlig har, lære meg mer om å balansere aktivitet og derigjennom finne ut hvilken arbeidskapasitet jeg kan forventes å ha i forhold til jobb på kort og lang sikt. Tror jeg🙈 Fordelen med et opphold slik jeg ser det er muligheten til å fokusere fullt på meg selv. Det jeg skal øve på, aktivitetsregulering, fysisk aktivitet, balanse mellom aktivitet og hvile, korte og lette nok økter og restitusjon mellom arbeidsøktene, er krevende. På rehabilitering får jeg tid til å kjenne etter hva som fungerer og hva jeg trenger. Jeg må øve på å få det til her som alt ligger til rette for det før jeg kan forvente å få det til hjemme. Her kan jeg fokusere alt på å innarbeide nye strategier uten hverdagens mange avledningselementer. Det krever innsats og motivasjon både underveis i oppholdet og etterpå. Det jeg lærer her vil jeg ta med meg i hverdagen hjemme.

        1. Tusen takk for grundig svar! Det høres ut som det er noe jeg kan ha nytte av også, ikke så lett å finne ut av alt på egen hånd. Lykke til videre på oppholdet og takk igjen for at du deler fra hverdagen din, det hjelper å vite at man ikke er alene!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg