Blogg om blogg.

Ut fra et relativt insisterende behov for å meddele meg, dele refleksjoner og meninger, og med et stort behov for å ventilere samt rett og slett rimelig høyt skravlebehov så velger jeg å skrive . Og poster det jeg skriver på blogg. I alle fall mye av det.

Linjene jeg lirer av meg som friluftsheidi blir lest av noen få. Og enda færre, men noen av dem fryktelig trofaste, kommenterer det jeg skriver. Det setter jeg veldig pris på. Tusen takk for det, folk. Trivelig, rett og slett. Et par ganger har noe av det jeg har skrevet blitt publisert i andre fora. Men det er på blogg.no at skriveriene lever sitt dagligliv.

Men kommenterer jeg? Jeg leser jo andre sine blogger. Med noe ujevne mellomrom må jeg innrømme. Men enkelte blogger kikker jeg da på mer eller mindre daglig. Og jeg er dårlig til å kommentere. Litt fordi jeg ikke tenker at jeg har noe å si som har substans. Eller fordi jeg har krøpet inn i sneglehuset igjen og er fornøyd med å være litt usynlig. Kanskje også fordi jeg er helt bestemt på at blogg og diskusjon er to helt adskilte ting for meg. Eller av ren initiativmangel.

I går leste jeg dette innlegget hos Bunny:

Når en «banker på døren» hos andre bloggere..

Bunny skriver om blogg.no og blogger han følger. Og jeg er så enig! Vi trenger å skape litt liv på plattformen. Selv jeg som har blogget mye kortere tid enn mange av de andre jeg leser har observert at lesertallene har sunket betraktelig de siste månedene. Jeg ser det blant annet fordi friluftsheidi for eksempel kan befinne seg langt opp på «topplista» sine 100 mest leste uten å ha blogget noe særlig på et par dager. Før så var det umulig så sant jeg ikke blogget flere ganger om dagen eller innleggene ble delt på andre plattformer. Lesertallene har stupt, for å si det sånn.

Jeg tyter hele tiden om å konsentrere meg om det jeg kan gjøre noe med i livet. Og ikke bekymre meg og overtenke så mye om alt som jeg ikke har styring på. Jeg vet ikke alltid hva som fenger bloggleserne og ikke er det så innmari farlig heller. Det vil aldri funke for meg å lage blogginnlegg for å få lesere. Det er ikke slik jeg kan bidra til «liv» på blogg.no.

Men det jeg KAN gjøre er å kommentere! Altså andres blogginnlegg. Ikke bare sitte å smuglese. Men legge igjen en bitteliten kommentar! Selv om jeg ikke har reflektert så mye på forhånd. JEG setter jo pris på kommentarene som jeg får uansett, og da vil jeg jo tro at andre også kan ha det sånn!?!

Så i dag har jeg tatt meg sammen, blitt inspirert og tatt meg sjøl i nakken. Jeg har gjort noe med noe jeg faktisk kan gjøre noe med. Jeg har kommentert! Minst en 5-6 blogginnlegg! Og jeg har et forsett om å fortsette med det. Om ikke hver dag så i alle fall oftere enn før! Lage litt liv i kommentarfeltene, rett og slett! Som en jeg kjenner sa en gang «nå blir vel internett fullt…»… 😉

 

8 kommentarer
    1. Veldig hyggelig!🤗
      Du har en flott blogg og det er fint at du tenker å fortsette å skrive.👍🏻
      Av og til leser jeg andres blogger og ofte legger jeg igjen en kommentar.🤗
      Det er hyggelig å holde kontakt med andre bloggere og jeg synes også det er veldig koselig når noen kommenterer det jeg skriver.😊
      Ha en riktig fin kveld!🍂🍃

    2. De dagene jeg har tid til å blogge er jeg gjerne innom alle jeg følger fast, OG kommenterer alle jeg følger. Men jeg har ikke lenger mulighet til å blogge og lese blogger HVER dag, og flere ganger i døgnet, som jeg gjorde før.. Ikke sjanse med de kjøret det er på jobb 😮 Blir så gåen at jeg sjelden orker annet enn å sitte å glo når jeg kommer hjem 😀

      1. Blogg er så definitivt et overskuddsfenomen for de fleste av oss, tror jeg. Som heldtidsansatt i egen helse så er blogg noen dager det eneste jeg orker, andre dager orker jeg ihvertfall ikke blogg…Uansett; takk for at du både leser, kommenterer og ikke minst blogger leseverdig når du ikke sitter og glor 😉

    3. Dette likte jeg å lese. Jeg liker besøk i bloggen, og da trenger man jo et tegn fra gjestene slik at man vet hvem gjestene er. Andre fordeler er jo at kommentarer betyr noe for algoritmene og gjør at flere folk legger merke til innleggene. Det beste med kommentarer er jo at i 99,9 prosent at tilfellene er det veldig koselig 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg