Billy The Kid…

…has left the building. Noe så bokstavelig også. Kidden (som er oppe og nikker på 30, tretti ja…!) er kjørt på toget og bygningen står igjen. Både den han har sovet i og den han har vært med å bygge. Den er ikke ferdig. Ifølge han så jobbet de steinhardt i fire dager – og ble ferdige med to stokker! Til og med en fullstendig kunnskapsløs analfabet (på området) som meg kan se at det ikke helt stemmer. Jeg kan da telle. I alle fall opp til et visst antall. Og jeg kan se at det er mer enn to i alle fall.

Men, jeg skjønner hva han mente. Vi vurderte underveis å sette opp kamera. Det er jo så moderne med såkalt «sakte-tv». Så hvorfor ikke? Lafting minutt for minutt skulle tittelen ha vært. Det bare måtte ha slått an.

Heldigvis var den opprinnelige Billy en smule kjappere. Antakelig ikke til å lafte. Sånt drev han så vidt jeg i min uvitenhet vet ikke med. Men på avtrekkeren. Mulig han hadde blitt litt eldre om han hadde drevet med lafting og ikke så mye med skyting. Ekte og skikkelig treg etterpåklokskap.

Sånn gikk no dagan. Lafting minutt for minutt om dagen, Billy The Kid med binders og avtrekker og full pakke på serie om kvelden. Men nå har de «left the building». Både Billy og nevøen. Og avleggeren og broren og svigerinna og den andre nevøen og niesa og….nei da var det visst ikke fler.

God sommer videre både du som er i Oslo og jobber, dere som velter dere i 40 varmegrader på stranda i Portugal og du som satte nesa mot Trønderland. Og Billy…ja han gikk det jo så som så med…

Småbruker og kid i full konsentrasjon.

 

2 kommentarer
      1. Det tror jeg også. Og disse to jobber alltid veldig bra sammen 🙂 Riktig god helg til deg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg