Bildefavoritt.

Jeg tar vel det man kan kalle relativt mange bilder når jeg er ute på tur. Øyeblikk som deles og øyeblikk som jeg sjøl har stor glede av å se igjen ved en senere anledning. Mange av disse øyeblikksmotivene dukker opp sent om kvelden eller tidlig om morgenen. Lyset og stemningen i naturen er helt egen tidlig eller sent på døgnet.

Et av mine favorittøyeblikk som skapte mange motiv på kamerarullen dukket opp på Hedmarksvidda en tidlig morgen i oktober. Soloppgangen forandret landskapet minutt for minutt og bålfrokosten måtte vente. 

Originalsoloppgangen.

For noen år siden fikk jeg en gave av avleggeren til jul som jeg satte ekstra stor pris på. Gaven hadde hun malt selv inspirert av et av bildene av nevnte soloppgang. Det henger på stueveggen hjemme.

Tolkning på lerret.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg