Bedugget.

Jeg er ikke så innmari bedugget akkurat nå, men jeg innrømmer at det har forekommet tidligere. Morgendugg er noe helt annet. Ofte kan det være mye av det når jeg driver med hobbyen min. Altså når jeg sover ute. Og det er noe helt eget med de dråpene som morgenduggen lager. De er friske og glassklare og ligger der som krystaller og venter på at den nye dagen skal ta grep.

Som liten husker jeg at vi mente det var noe magisk ved å drikke duggdråper fra marikåpe. Jeg husker ikke hvilken magi vi skulle oppnå og hva det skulle være godt for, men jeg husker at jeg gjorde det.

Dråpene mine her er hentet fra arkivet. Der er det veldig mange av dem. Det fins både regndråper, isdråper, mange dråper sammen som gir bekker, elver og vann. Og det fins doggdråper både i gress, edderkoppspinn og marikåpe. Det er nesten så jeg tror bildearkivet er en smule bedugget.

Morgendugg i gressplenen kan i alle fall se slik ut om du legger deg ned i gresset en tidlig septembermorgen i 2021:

Inspirasjon:

“Frodiths lille januar-moro”! Blir du med?

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg