Badeloven.

Ferie er å bade. Det sier badeloven. Det betyr at det i ferien skal bades hver dag. Det har i alle fall jeg hørt. Nå er det ikke akkurat ferie enda. Men ferieværet har virkelig slått til på småbruket der jeg holder til. 33 plussgrader på terrassen gir feriefølelse. Det skal være visst. Og badebehov.

Det akutte behovet for nedkjøling kommer rett som det er for undertegnede. Og dermed er det bare å legge på svøm. Eller, i alle fall legge seg ned. 

En tidligere varmeperiode medførte en ganske så moderat investering for undertegnede. Plaskebasseng av type oppblåsbart ble anskaffet. I følge sikre kilder har både nabo og andre bekjente anskaffet seg «årntli svømmebasseng» for å avhjelpe badebehovet hos barn (!, går jeg ut i fra) og voksne. 

Mens mitt plaskebasseng er av det mer beskjedne slaget. Men jeg får strukket meg ut i hele min lengde. 164 cm på en heldig dag. Og fyller jeg bassenget helt opp så dekker vannet både skrog og hode om jeg ligger helt flatt…fornøyd jeg. Og siden husstanden ikke består av noen under 21, er stetteglass obligatorisk og vannstand og størrelse helt tilstrekkelig. 

Stetteglass kan ikke svømme. Derfor standsmessig badering.

Og kald blir jeg. Det er ikke veldig varmt det vannet som tappes opp fra bakken her. Det rekker så vidt å innta rimelig badetemperatur innen det må skiftes ut et et par-tre dager…

Lurer på om denne som jeg forsøkte å redde i dag også trengte avkjøling men glemte at den ikke var vanntett akkurat i det den landet på overflata. Ikke godt å si. Den tålte nok ikke de fire dråpene med klorin jeg hadde hatt i brønnvannet heller…

 

Denne svømmer heller ikke dessverre…
Vurderer å ta kveldsbadet her.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg