Badebadebadebadebade…

Det er vel det eneste slike som meg egentlig orker i denne varmen. Bortsett fra kneøvelser da. De må til. Orker eller ikke orker. Hver dag. 

Men resten av døgnet er det vel greit å ligge i bløt. Enten i det før nevnte plaskebassenget som for øvrig nå er på stadie 3. Det er det stadiet der vanntemperaturen begynner å nærme seg brukbar nok til å ta med seg en drink uti der, men der det samtidig begynner å bli så mange bugs av type lik, pollen og annet bøss oppi herligheta at noen kanskje vil påstå at det minner mer om suppe enn badevann. Stadie 3 og dag 3 etter fylling pleier ved dette været å komme omtrent samtidig. snart på tide å tømme igjen. Vel vel.

En kald avrivning kan være greit uansett. I alle fall på slike dager der omgivelsene damper av varme og sola steker på både folk og dyr.

Kveldsbad er noe av det beste som finnes på slike dager. Og da er det i grunn bare ekte badevann som gjelder. Altså må et tjern, en sjø eller alternativt ei elv oppsøkes. Vakkert er det som regel ved vannet om kvelden. Og ofte har jeg badeplassen for meg selv. 

Da slipper jeg å rope som svensken jeg opplevde for noen år siden: «Akta barnen, nå dopper jag kroppen!» Det var før tsunamien tror jeg, så det var fortsatt ok å tulle med flodbølger….

 

Må henges til tørk.

 

Etter kveldsbad her.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg