Afternoon tea – midt på blanke dagen!

Jeg får stadig påminnelser om om at studemtmenyen har tatt seg betraktelig opp bare på en god generasjon. I alle fall for noen. Her tikker det rett som det er inn bilder av de lekreste pannekakefrokoster og middager med friske grønnsaker og en sammensetning til og med en ernæringsfysiolog hadde applaudert.

Så vidt jeg husker gikk det mye mer i makaroni, ketchup og smeltet ost på starten av 90-tallet. Det er det visst slutt på!

I dag har jeg hatt et ørlite urbant raptus og inntatt lunsj med studenten. Valg av sted og bordbestilling var helt og fullt studentens valg. Også det litt “ænsles” enn jeg var vant til. Gikk vi ut og kjøpte noe som helst slags næringsmiddel som ble servert i min studietid, så var det øl!

Men i dag har jeg inntatt livets første afternoon-tea. Både mat og drikke på stett. Og te i kopp. Meget vellykket. Selv om det er en smule suspekt for en barnehageansatt å få servert brødskiver i trekanter der noen har skåret av skorpa.

Og det aller beste? Studenten sto for betalinga også! 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg