Å svømme med delfiner.

Jeg har vært på badeferie. Når jeg uansett må være i karantene før innleggelse for utredning så passer det å stikke på tur. Tur friluftsheidi-style. Det betyr alene. Og kortreist. I går ble det badeferie. Jeg dro av gårde etter middagstid og fant planlagt camp ledig,akkurat som jeg hadde tenkt, selv om den lille innsjøen hadde tiltrukket seg en god del andre badende også.

Køya ble rigget og etter en liten middagshvil i den var det absolutt duket for en dukkert. Har du svømt med delfiner noen gang? Det har ikke jeg. Ikke denne gangen heller. Men rompetroll, derimot. Det svømte jeg med. Både i går og helt sikkert mange ganger før. Hva annet som befinner seg nedi det vannet vet jeg ikke så mye om. Annet enn at det er masse småabbor der og et par lom med minst en unge. Også rompetrollene da. Men definitivt ingen delfiner. Jeg har i alle fall ikke sett noen.

 

 

Sommerheng.
Badebadebade.
Ikke delfin. Men fin.

Med kveldsmat og mere lesing inntatt så ble det etter hvert tid for å innta køya for litt soving. Det ble til slutt tomt for badende rundt vannet også. Når de sist ankomne fiskerne ble borte sånn rundt midnatt så var det bare meg. Og et par sauer som jeg så vidt hørte bjellene på i det fjerne. Ellers ro og fred. Rompetrollene var nok også der. Men de har det ikke med å gjøre så mye ut av seg.

Det er ganske ålreit å sove i hengekøye når det er så varmt. Det er ikke så krise å måtte stå opp en tissetur eller to om natta, blant annet. Og jeg trenger ikke lue og varmeflaske. Jeg lukket ikke glidelåsen på soveposen før klokka var over fire. Da hadde jeg fått med meg tidenes magiske stund med tåkedis som drev over vannet og forvarselet på soloppgangen som var i anmarsj. Morgensola skrudde seg på for fullt enda litt senere på natta og hadde det ikke kommet et tynt skylag som bremset lysfesten så hadde det nok blitt morgenbad ved sekstida. Skyene ga meg et par timer til på øret og morgenbadet ble derfor utført omtrent klokka åtte. Da var det bare meg og lom’en. Rompetrollene sov nok. Og de tobeinte badende fra kvelden før hadde andre ting å drive med.

Kaffe og frokost smakte som alltid på tur. Jeg vurderte enda et bad før hjemreise, men valgte å spare det til en annen gang. Da blir det nattbad i tillegg til kvelds- og morgenbad! Er det badeferie så er det badeferie!

Kveldsutsikt fra køya.
Fargespillet fortsatte.
Samme utsikt. Kl 04.16.

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg