Å planlegge luftetur.

For et år siden eller noe slikt la jeg en plan. En langtidsplan. Med et hårete mål i enden. I sommer skal et par av delmålene nås. Håper jeg. Men jeg er veldig usikker …. Og ble ikke noe mindre usikker etter dagens bøy og tøy og konferering med fysioterapeut. Når han sier at han må tenke litt på det, så kjenner jeg at jeg blir mer enn bare litt betenkt.

Sommeren i år har 4 delmål. Delmål på veien til hovedmålet. Jeg vet at jeg klarer 3 av dem. Hvis ikke noe uforutsett skjer. DET er forrige sommer derimot et bevis på at skjer. Det uforutsette, altså. Det gjelder å være forberedt på det meste.

Det dreier seg selvfølgelig om tur av ulike slag, turmål og om topp. Toppen og et par av turmålene røyk i fjor, grunnet både kne og blindtarm. Kanoturen ble avbrutt midt i og det ble sykehusinnleggelse i stedet. Mye gikk på tvers, mye måtte revurderes og plan B ble normalen da plan A stort sett måtte forkastes.

Men i år har jeg egentlig hatt litt trua. I alle fall om 3 av 4 mål. Så får jeg gjøre opp regnskap til slutt. Tur blir det uansett hva både kropp og fysioterapeut sier. Jeg er i planleggingsmodus! Som Hans Børli sier:

Av og til

er jeg nødt om

å ta livet mitt med på

en aldri så liten luftetur.

Vi får se da om det blir luftetur som planlagt eller om målene må justeres både ned og på tvers.

Bra å ha god hjelp og utsikt til blå himmel når det skal planlegges for en eller annen luftetur.

 

3 kommentarer
    1. Det er fint å ha noen mål 🙂 Krysser fingre!

      Mitt mål har vært å kunne overnatte i telt… overvinne redsel for mørket ute noen timer…. jeg og hunden 🙂 Og i år blir det – det er snart klart for første telt-overnatting – og timene med mørke er ikke så mange – og de blir mindre og mindre og kveldene lysere og lysere 🙂

      1. Tusen takk for fingerkryssing, Mette 🙂
        Det blir spennende med teltovernatting. Det er mye selskap i en firbent venn. Og som du sier, det blir lysere og lysere både kvelder og morgener. Lykke til! Og gled deg til mestringsfølelsen når det lysner om morgenen og du har klart det! Jeg har den fortsatt, etter årevis med mange utenetter. Tommelopp!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg