7 slag.

Sju slags småkaker skulle det være til jul. For riktig lenge siden var det noen som opererte med både 13, 14 og 15 også har jeg hørt. Fint. Som jeg har sagt før: det er mye godt å få kjøpt på butikken. Jeg for min del har bakt ett slag. Skal muligens få til to til. Men det holder. Og relativt dobbeltmoralsk er jeg jo i og med at jeg stadig får en boks med et eller annet fra mammaproduksjonen. Kan fort bli både fem og seks slag helt uten at det var meninga!

Men i dag er det nøyaktig sju dager til vi stuper inn i ribbetåka. Det er sju dager til julaften. Da både tre, unger, gubbe og katte (!) skal være nyvasket og stå og skinne i glansen av seg sjøl og julelysa. Om det er med sju slag i bokser i skapet eller du har vasket både bak kjøleskapet og under senga; mitt eneste tips, bortsett fra min egen tradisjon med skogstur og bål på julaften formiddag, er som følger:

Skulle planlegginga og gjennomføringa av disse sju dagene gå rett åt skogen og stressnivået ligge å nikke mot hjerneblødning om ei uke…husk: når alle har pakket ut leker, nips, sokker og fancy ørepropper (årets julegave har jeg hørt) og gått og lagt seg neste søndag; DA setter du deg stille ned i lyset fra juletreet, legger beina høyt og skjenker deg et stort glass vin. Eller noe annet du liker. DET kan av erfaring anbefales! I alle fall om du er så heldig at juletrelysa virker…

Lag deg ei god uke!

Lag deg ei god og harmonisk jul!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg