50 er alt for mye!

«50 er alt for lite», var et politikerutrykk for et par år siden. Det handlet så vidt jeg husker om flyktninger og de som skulle bestemme og de som satt i opposisjon var ikke enige. Til alles overraskelse…Vel, ikke akkurat!

Undertegnede har omskrevet begrepet til «50 er alt for mye!». Det handler jo om bursdager. Stas med andre ord. Ballonger, bursdagskroner, gaver, bobler og feiring! Kan jo ikke bli feil! Men 50 a gitt. Det må da være alt for mye?

Det er ikke noe gæernt i å fylle 50. Egentlig er det ganske stas. Et nødvendig onde for den som ser fram til mer moro. Og en helt uvesentlig detalj. Bare et tall. Men en seier og virkelig en anledning til både feiring og glede. Fryktelig stas og stormende jubel.

Og etter en kveld, natt og påfølgende frokost sammen med denne gjengen, en pall med reker, fancy pavlova og et ukjent antall flasker bobler og andre godsaker så kan en bare kjenne seg tilfreds. Både med alder, selskap og valg av lørdagsaktivitet. Klar for ny uke og nye muligheter.

På dette bildet er halvparten over 50 og halvparten under. Gjennomsnitt på 49-og-et-kvart. Takket være en lillesøster som drar ned gjennomsnittsalderen. Jeg gleder meg til fortsettelsen!

Foto: Å.S.
4 kommentarer
    1. 50 er det nye 30 har jeg hørt.
      Jeg har passert det magiske 50 tallet med flere år. Og jeg tenker at etter noen tøffe år nå kan det da bare gå oppover igjen? Så gled deg til de neste årene. Livet har mye moro på lur.

      1. Vi satser på at moroa kommer rekende på diverse fjøler framover 😉 Eller så får jeg lage a sjøl 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg