3 lørdagsgleder.

Det gjelder å telle de små gledene. De bittesmå prosjektene som faktisk er gjennomførbare. I dag er gledene så enkle som bare det. Og at de i det hele tatt er gleder er noe som oppdages kun når akkurat slike prosjekter er mangelvare. Så her kommer dagens:

  1. Skogstur med innlagt fotografering i mageliggende. Det er hvitveis på bakken. Og bare det å komme seg både ned og opp igjen fra mageliggende stilling krever sin kvinne.
  2. Jeg har dusja! En glede som slettes ikke oppleves som noen stort prosjekt til vanlig. Men når dusjforbudet har vart i 13 dager, grunnet sykdom og diverse remedier på og i kroppen, blant annet dren, så oppleves en helt vanlig dusj som en skikkelig lørdagsluksus. Det skal sies at kroppsvask med klut er undervurdert og fungerer overraskende godt i alle fall i 13 dager.
  3. Jeg har fått både kake og lammestek. Og begge deler smakte godt til tross for en noe slakk matlyst.

Denne travle lørdagen (ironi!!!) går mot slutten og i tillegg til alt dette (fortsatt ironi!) så har jeg utført et par bittesmå oppgaver både i hus og hage. OG ikke minst betalt min restskatt. Riktignok med en smule ambivalens. Det kjennes en smule urettferdig at akkurat JEG skal skylde skatt. Jeg som ikke akkurat har all verdens inntekt. Samtidig så er jeg storforbruker av skattepenger, les helsetjenester, så slik sett så føler jeg at jeg får «valuta» for penga. Og vel så det!

Vel, både lørdagen og restskatten er snart historie. Tross alt en dag med nok av lørdagsgleder!

Fotografen inntok mageliggende og fikk gleden av å kjenne lukta av disse.
8 kommentarer
      1. Takk for bloggbesøk og kommentar. Godt vi er fler i “restekassa”. Lag deg en fin søndag🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg