3 gleder på en mandag.

Midt i kaoset så har jeg foreløpig klart å fokusere. I alle fall en og annen gang innimellom. Jeg har bestemt meg for å gjøre minst tre gode ting for meg sjøl, eller som gjør meg godt, hver dag. Uansett.

Det har som regel gått bra. Men i dag fikk jeg en påminnelse. Det er viktig å gjøre opp litt status når dagen har gått også. Det er lurt å tenke på hva som har vært bra med denne dagen før jeg tar kvelden. Så dermed skal jeg fokusere litt på akkurat det framover. Altså gjøre minst tre ting som gjør meg godt hver dag OG tenke på minst tre ting som har vært bra med dagen som har gått før jeg legger meg til å sove.

I dag tenker jeg på disse tingene:

  1. Jeg har hatt hjemmebesøk av kommunens kreftkoordinator i dag. Veldig bra person på rett sted. Godt å lufte tenketanken til noen som har erfaring!
  2. Hevelse etter lymfeoperasjon er tømt for 60 ml sårvæske som ikke hadde noe der å gjøre. Og det ser ikke ut til at det fyller seg opp med en gang i alle fall. Godt. Da blir det forhåpentligvis lettere å gå framover.
  3. Jeg fikk til en tur i solnedgangen. Det var godt. Og skikkelig pent. Og isen og snøen er i ferd med å smelte. Sakte men sikkert. Det er vår!

Enda så har jeg både drukket god te, snakket med avleggeren i telefonen og spist fårikål. Det bugner av positive ting denne mandagen, egentlig! Og det hjelper å tenke på dem!

God mandagskveld!

Solnedgangstur.
4 kommentarer
    1. Så bra du klarer å fokusere på det positive og tenke på det hver kveld. Tror egentlig ikke at man behøver å være syk for å skulle tenke litt over dagen sin, før man la seg til å sove. Håper du klarer å holde deg på den positive flowen framover.

      1. Jeg tror også dette er en teknikk som de fleste egentlig kan ha nytte av. Og i krevende situasjoner er det i alle fall nødvendig for meg å ty til helt enkle metoder🙂

    2. Det er godt å tenke på gode ting – å finne positiv tenkning i alt kaoset 🙂
      Nydelig solnedgang 🙂

      Lag deg en fin fin tirsdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg