23 timer på bytur.

23 timer på bytur var det som passet denne gangen. Svusj, så var det over og denne bloggeren kunne lage fotspor i nysnøen over gårdsplassen og ramle inn døra hjemme. Hovedstaden tilbød helgrått og lett regn, men på småbruket snør det og bakken er dekket av hvitt. Der katta ikke har gått bananas og lagd merkelige spor i alle fasonger og retninger, da.

Det ble en trivelig bytur. Urban jålekaffe og bolle på kafé, mye artige folk å se på, sjekk av øyer og syn og nye briller plukket av min egen personlige optikerassistent. Et ørlite shoppingstunt før vin og slækking i sofaen hos avleggeren.

To ganger takeaway levert gjennom vinduet er ikke hverdagskost på småbruket, men en urban glede jeg kan like. Jeg er derimot litt usikker på om det var lurt å lære avleggersamboeren kortspillet vi er så glade i siden han presterte å vinne begge rundene. Nybegynnerflaks sikkert. Han får få den.

Og med ei god natts søvn på en overraskende god sofa, frokost og utveksling av adventskalenderpakker så var det klart for hjemreise. Vertskapet guidet meg helt til riktig spor, praktisk å kunne snarveien for senere bruk, før de forsvant til spill og trening, mens jeg bokstavelig talt banet meg mot vinterligere trakter igjen.

Til og fra døra hjemme så gikk det vel snaut 25 timer inkludert kjøring til og fra stasjonen, rett skal være rett. Men uansett: trivelige noenogtjue timer ble det!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg