Utfordret? Ja takk!

I min vandring rundt på diverse telefoner og pc-er etter gamle bilder fra The Great Escape-ekspedisjoner her om dagen kom jeg over et minne. På et av bildene var nettadressen www.utfordret.no synlig.

Denne bloggen, for det var en gang en blogg, er nedlagt for leeeenge siden. Konseptet var som følger: to venninner og kollegaer, tilfeldigvis det komplette crewet i The Great Escape, utfordret hverandre til å blogge om diverse temaer annenhver gang. Temaene kunne være et spørsmål eller en setning. Noen ganger faglig, andre ganger tur og friluftsliv og rett som det er noe helt annet. Jeg utfordret henne og hun utfordret meg. Vi visste aldri hva som kom og vi visste heller ikke hvordan medbloggeren ville tolke utfordringen.

Jeg kjenner at jeg faktisk savner konseptet litt. Ikke hver dag. Det er fint å skrive om akkurat det jeg vil akkurat når jeg vil. Slik sett er friluftsheidi.blogg.no absolutt å foretrekke. Men jeg liker utfordringer. Jeg syns det er interessant å oppdage hvilke assosiasjoner et stikkord kan gi. Jeg trigges av å måtte tenke og gruble over hva jeg kan skrive om et tema og hvilken innfallsvinkel jeg kan benytte meg av. Noen ganger «kom» innholdet helt av seg selv, andre ganger kunne det ta dager før det «landet» og noen ganger kom innholdet som en plutselig innskytelse. Spennende for en hobbytaster som meg. Vanskelig var det innimellom, men ganske så interessant og utviklende syns jeg. Utfordret.no forsvant gradvis ut i radiostillhet, og ble til slutt slettet som bloggkonsept. Jeg tror det var hverdagen som tok oss.

Akkurat nå er jeg i en tankeprosess om hvordan jeg kan utfordre meg selv på en liknende måte. Hverdagen min ser noe annerledes ut og selv om utfordret.no nok ikke skal vekkes til liv, så trenger jeg utfordringer!

Noen som har tips om måter å gjøre det på? Eller gjerne utfordringer…det hadde vært gøy!

Denne turen ble en real utfordring. Perfekt da at utfordret.no var med.
3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg