Svart katt over veien!

I går var det fredag den 13. Fredag den 13.november i det herrens år 2020. For øvrig døpt til et møkkaår av mange. Nok om det. De fleste er jo fullt klar over hvilken dato og dag det var i går, slik sett er ikke dette akkurat folkeopplysning. Ha meg unnskyldt! Og de fleste sendte vel en og annen tanke til hvilken dag det var, og hva vi forbinder med fredag den 13., i løpet av gårsdagen.

Jeg er riktignok kjent for noe dårlig timing enkelte ganger, men dette er altså ikke en av de gangene. Denne gangen dreier det seg om en bevisst handling. Jeg valgte altså å ignorere det fakta at det i går var fredag den 13. Jeg lot som ingenting og tok fatt på dagen som om det skulle være den 11. eller den 23. Hver gang tanken om at det var den 13. OG fredag kom snikende, skjøv jeg den unna og fortsatte. Lot som ingenting, faktisk.

Nå høres det ut som om jeg er tidenes mest overtroiske individ, med fullt fokus på feil dato på feil dag, svarte katter over veien og salt som må kastes over skuldra. Antakelig så feil det går an å ta. Jeg bruker å si at jeg har endelig nok med folk og fenomener jeg faktisk kan se med det blotte øyet, så alt annet mellom himmel og jord pleier å gå meg hus forbi.

MEN, ikke desto mindre, så har tidligere forglemmelser på fredag den 13. ofte vært av typen: «er det mulig å være så grusomt klønete? Åja, det er fredag den 13. i dag!», så at dagen skulle foregå i fullstendig harmoni og uten ødeleggelser eller gigatabber av noe slag er faktisk relativt utrolig.

Men det gjorde den altså denne gangen. Og neste gang fredag den 13. dukker opp, og det gjør den jo med ujevne mellomrom, så vet jeg hvordan jeg skal møte dagen. Det blir full ignorering fra denne kanten! Planlegger å gå med skylapper og synge «lalala»!

Bilde: www.ekkofilm.dk

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg