På’n igjen.

I dag var et på’n igjen. Hverdag. Mandag. Og hverdagen består jo for min del av en del sitting på gang. Og venterom. Timeavtaler på og med sykehus. I dag havnet jeg på gangen igjen.

I drøyt 3 timer befant jeg meg på sykehuset. Av denne tida ble bare om lag et kvarter tilbrakt på gangen, tror jeg! Ikke akkurat så mye venting denne gangen, vil jeg si. Men over 2,5 timer inne på kontorene er faktisk ganske krevende. Selv om det ikke var snakk om hverken bilder, tester eller blodprøver i dag.

Kun «kildesortering», som jeg har lært at det kan kalles. Altså snakk. Snakk om hvordan ting fungerer, hva som har skjedd siden sist, hvordan tidligere prøver har slått ut og hva som skal skje de neste månedene. Om hvordan forholde seg til tingenes tilstand og utfordringen med å prioritere energi og tanker til de viktigste tinga. Det hører også med til behandlinga. Snakk. «Tømme søpla» som det har blitt kalt. Eller som sagt «kildesortering».

Slik sortering tar på. I alle fall når det pågår over såpass med tid. Mye mer enn å sitte på gangen. Men jammen er det visst unnagjort for denne uka. Ikke verst da jeg akkurat nå har starta på’n igjen!

På gangen igjen.
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg