Nytt venterom og gode nyheter.

Endelig kom det litt gode nyheter også. Denne gangen etter bittelitt ventetid på et helt nytt venterom. Det vil si jeg har vært der for en helt annen grunn en gang før, så helt nytt var det vel ikke. Og det var vel i grunn strengt tatt ikke et rom heller. Men det var en gang. Ikke som «det var en gang…et troll…» for eksempel. Mer som en ventegang.

Men poenget med ventegangen var scanning av skrott. Utapå til en forandring. Alle mine en og en kvart trillion føflekker skulle «etterses» av fagfolk. Les: hudlege. Utstyrt med lupe og drevent blikk så for gubben over hele friluftsheidiskrotten på et blunk. En helt vanlig dag på jobben for hudlegen. Hvor suspekt kombinasjonen lupe og bikinilinje enn kan høres ut for oss andre…

Og når lymfene var behørig skvisa og sjekket så ble jeg godkjent. Alle de en og en kvart trillion flekkene ble frikjent og jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte å komme tilbake dersom jeg ikke oppdaget forandringer eller at sykehuset ville ha meg dit igjen. Jeg fikk beskjed om at en del av flekkene slett ikke var føflekker en gang. Det var slikt som kom med alderen, sa’n. Også jeg som begynte å få tiltro til gubben…

Men bare gode nyheter i dag, altså. Sjekk. Jeg satser på at de neste ukenes 3 scanninger av innsida går i samme duren. Selv om jeg da er tilbake på mer kjente venterom og venteplasser. Og en og annen ventegang, kanskje…

Hurra, high five, tommelopp og kryssede fingre! Og vet dere hva, kjære blogglesere: Det er skikkelig digg å dele litt gode nyheter også!!!

6 kommentarer
      1. Nja, si det… Tipper halvparten…men så lenge de er “normale” så holder det for meg 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg