Må klare meg helt alene.

Jeg er overlatt til meg sjøl. Helt og holdent på egenhånd. Jeg må klare meg alene, er slengt ut med badevannet og overlatt til en uviss skjebne. Rett og slett fratatt all form for støtte, veiledning og nødvendig hjelp. «All by myself» som Celine Dion synger.

Nå må jeg klare meg på egenhånd. Og mange vet allerede at det går skikkelig dårlig. Det handler om facebook. Og det handler om bursdager.

Mye kan sies om akkurat det foraet, men jeg har hatt glede av det på minst to områder. Det ene er at det har skaffet meg ting jeg trenger opptil flere ganger. Blant annet har avleggeren fått tak over hodet, altså leie husrom, to ganger på grunn av mine rop om hjelp på nevnte fora. Og så har jeg fått melding daglig om hvem som har bursdag!

Og det er selvfølgelig det dette dreier seg om. Nå virker nemlig ikke funksjonen lenger. Det vil si at bursdager ikke varsles meg med hverken pling eller ikon lenger. Og dermed er jeg helt overlatt til meg selv. Og hvordan går det egentlig? Ikke i det hele tatt, vil jeg si. De som får bursdagshilsen av meg nå er kun de 5 eller så som jeg på en eller annen måte klarer å huske på. De andre får kun fordi jeg ser på feeden at noen jeg kjenner har gratulert dem. Og så må jeg forte meg å gjøre det samme, ikke sant? Sånn er det bare. Dessverre.

Mora mi kjører bursdagsbok. Den fungerer. Til og med uten oppladet batteri. Og jeg mistenker at det som står i boka er helt unødvendig for det «står» inni hue hennes også. Inni dette huet står det svinnende lite slikt. Derfor har jeg fullt og helt stolt på facebook og påminnelser derfra. Fram til nå.

Helt til en eller annen gang i vinter da de greiene der datt ut. Tro meg, jeg har prøvd det meste for å få varslene opp å gå igjen. Endret innstillinger og skrudd av og på telefon og apper…. Men jeg er fortsatt overlatt til meg selv. Og hvem tar egentlig ansvar for slikt?

Ikke vet jeg. Men jeg skulle gjerne visst når du hadde bursdag. Da skulle jeg gratulert deg. Hver gang. For hvert år og hver dag teller. Og heldigvis teller de (minst) like mye om facebook minner om det eller ikke. Håper jeg!

Heldigvis ble ikke min forrige bursdag helt avglemt!

6 kommentarer
    1. Hvis du går inn på den enkelte profil så finner du når dem har bursdag, så kan du notere i bok som din mor gjorde, enkelt 😜👍🏾

    2. Huff, så kjedelig! Håper du finner ut av det… Tror jeg hadde kommet til å “glemt” mange bursdager uten varslene fra Facebook også.

      1. Jeg gjør i alle fall det. Men det blir jo egentlig bare som før feisbukk, og det gikk jo bra det også 😉

      1. Det er ikke alt jeg skal forstå. Og takk, men JEG har ikke hatt bursdag siden november, altså 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg