Kort applaus.

Det er på tide å gi litt applaus på en mandag. Til meg selv: jeg hadde nemlig et kort øyeblikk av klarsynthet før i dag. Et øyeblikk der jeg kjente at jeg faktisk var en smule fornøyd med det lille jeg hadde oppnådd i løpet av dagen. Og ja, jeg vet den ikke er over, men resten av dagen har jeg kun planer om å fortsette å fyre i ovnen og slappe av.

Men på tross av at jeg ikke kravlet ut av senga før klokka hadde passert 0900 og at det jeg egentlig skulle ut på ble avlyst og jeg dermed åpenbart ikke behøvde å forte meg så har jeg fått til noe. Både noe jeg trengte å gjøre, noe jeg før eller siden måtte gjøre og noe jeg hadde lyst til å gjøre.

Jeg som har lært at jeg skal planlegge etter LYST-, MÅ-, BØR-prinsippet, prioritert etter nevnte rekkefølge,  gjorde vel ikke akkurat det. Men mandagen ble en bra miks.

  1. Jeg fikk trent intervall på ellipsemaskina for første gang etter covid. DET var IKKE gøy. Og jeg ble svimmel. Og kvalm. Og kje. Men nå er første økta gjort, så da er det vel bare å fortsette?
  2. Jeg ordnet noen hjemmelagde julegaver. De ble nesten som planlagt. Og det er fint nok. Nå mangler bare å pakke inn og fordele godene.
  3. Jeg har ryddet hjemmekontorpulten min. Den fløt over av gamle sykehusinnkallelser, notater, epikriser, kvitteringer og regninger, iblandet et antall ferdige og halvferdige julegaver. Nå er det ryddig. Julegavene er ennå ikke pakket inn, men de er i det minste mulig å finne igjen da haugen av Kiwi-kvitteringer, innkallinger og alskens rot er ryddet.

Dette var en haug med MÅ- og BØR-greier som det i grunn var ganske så godt å få unna. Den siste er en aktivitet i LYST-kategorien!

Jeg har brukt mandagsettermiddagen til å se en film. En film jeg har sett før. Så ekstra unyttig og rett og slett ikke godt for noe som helst annet enn rekreasjon. Det er ikke vanlig sysselsetting her i huset å se film en tidlig mandagsettermiddag. Ikke en annen hverdag heller, egentlig. Men i dag gjorde jeg det. Og det er jeg fornøyd med. Dermed ble det en god ukestart.

Kort applaus for det!

Mye av dagen har dreid seg om å bruke en del av dette…
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg