Hverdagsglitter.

Det finnes så mye glitter i verden. Spesielt på denne tida av året. Det fins juleglitter på juletreet. Det fins glitrende pynt på gater og torg. Det fins glitterkjoler på rød løper og uten løper. Det fins glitrende og forventningsfulle barneøyne. Og det fins glitrende lys både i vinduer og på juletrær og julehus rundt omkring. Det glitrer i bobler i blanke glass og det strøs et juleglitrende slør over det meste av det vi omgir oss med i alle fall hele denne måneden.

Jeg er innehaver av både glittersko og glitrende neglelakk. Tro det eller ei. Og i fjor møtte jeg også opp på julebord i glitrende kjole.  Alle tre «glitterhistoriene» er helt sanne, og enda slapp jeg å gå i hobbyhylla mi og finne strøglitteret. Det blir forresten et helt eget lys i blikket på ungene i barnehagen når akkurat det finnes fram. Strøglitter. Er du fire år så kan det aldri bli nok av det.

Jeg håper så mange barneøyne som mulig kan glitre denne julen på tross av familiens dårlige råd. Og jeg håper alles øyne glitrer litt ekstra når de ser glitrende og strømkrevende julelys i hagene rundt omkring. Det er ikke gull alt som glitrer. Men det hører liksom med i advents- og juletida. Spesielt glitrende øyne. Snø som glitrer i julelysene liker vi også, men det får vi se om blir noe av.

Mitt favorittglitter er hverdagsglitteret. Og det er heldigvis helt gratis. I dag klarte jeg endelig å stable meg en tur til skogs slik at jeg fikk se det. Og såpass flaks hadde jeg at akkurat i dag så kom sola og lagde ekstra mye glitter i skogen. Takk for at jeg kan nyte gratis hverdagsglitter og frisk luft. 11 minus gir gode glitterforhold ute i friluft😉

Og du: husk å skinne litt, gjerne med et smil,  så kanskje litt av glitteret ditt drysser på den du møter på din vei. DET er hverdagsglitter det!

Et litt møkkete vindu kan glitre vakkert i desembersola.
Om du legger deg ned kan du se at glitter kan være tungt å bære.
Elva har også tatt glitterkanter på.
Skogen er full av bling.
Disse hadde ikke pyntet seg, men skapte et glitrende møte da friluftsheidi var på hjemtur.
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg