Dagens treningsøkt.

Dette er et rent skryteinnlegg, altså. Dagens treningsøkt(er) er nemlig gjennomført etter planen. Med bare et par eller tre-fire pauser. Badet er vasket og trappa og et par andre rom er støvsuget. Og jeg er både svett, kaputt og fornøyd.

Selv om det antakelig ikke var akkurat dette hun mente, fastlegen, da hun i forrige uke rådet meg til å bruke gjenvunnet energi til å gjøre ting jeg hadde lyst til… Jeg kunne godt ha tenkt meg å dra på skogstur i stedet, altså. Men så handler det jo om å få litt gjort også, da. Vasking og slikt…hau!

Hadde jeg vært mer opptatt av de mye omtalte «voksenpoengene» så hadde jeg kanskje vært motivert til å bruke energien på slikt litt oftere? Men hele begrepet framstår for meg som et mer eller mindre meningsløst tulleord. «Voksenpoeng» liksom? Hva skal jeg med det? Kan jeg bytte det inn i noe om jeg får nok av dem? Vin? Sjokolade? Rabatt på ny mopp?

Treningsselfie…for voksne…

Ikke vet jeg. Og nå er jeg i alle fall alt for gammel til å kjenne noe som helst behov for voksenpoeng. Jeg er voksen. Ikke noe å gjøre noe poeng av. Og vasking er ikke min favorittsyssel. Men av og til må det gjøres. Og i dag ble akkurat det altså hele treningsøkta. Det er i grunn hele poenget.

Og siden jeg var så godt i gang og oppvarminga i form av støvsuging og dovasking var unnagjort så fortsatte jeg med litt utearbeid. Denne grønne matta er nemlig klippet av meg i egen ikke så innmari høye person! Etter at jeg med nød og neppe klarte å starte gressklipperen. Og jeg trodde jeg måtte gi meg halvveis da hele maskineriet stoppet og nektet å starte igjen. Men har jeg det med å gi meg? Ikke akkurat… jeg fikk lurt den i gang igjen og jeg klarte ca en tredjedel av gressmatta. Resten må småbrukeren ta seg av. Jeg driver nemlig med en viktig del av treninga. Jeg holder på med restitusjon.

4 kommentarer
    1. Flink du! Og du, jeg kaller det Husmorpoenh, når jeg får mange nok, om en femti, seksti års tid kan jeg få lov å kalle meg Husmor og antakelig bære Husmor-skaut til bunaden jeg ikke har

      1. Ja, jeg mistenker at husmorpoeng og voksenpoeng på et eller annet meningsløst vis handler om de samme tinga… Og jeg kommer garantert aldri til å tjene så mange av de poengene at jeg kan bruke dem til noe som helst. Men jeg har bunad…mangler bare skaut 😉

    2. Skikkelig flink er du. Jeg er ikke så dyktig på slike voksenpoeng, eller husmorpoeng. Det er liksom så veldig mye annet som frister veldig mye mer. Sånn som å ta meg en tur ut. Plenen klippet jeg i går, det er litt med at en ikke helt ser om det er plen eller blomsterbed rundt huset.

      1. Godt når det er unnagjort, uansett. Så kan energien brukes på noe artigere🙂Lag deg en fin kveld🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg